امام جمعه رودسر:

رفراندوم واقعی یعنی تشییع پیکر آیت الله علوی گرگانی و آیت الله رودباری | به طلبه شدیداً نیاز داریم

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: در دولت شعاری تدبیر و امید که همش بی‌تدبیری و ناامیدی بود این اواخر مطرح می‌شد که می‌خواهند رفراندوم برگزار کنند در حالیکه رفراندوم واقعی تشییع پیکر مرحوم آیت الله علوی گرگانی و یا آیت الله رودباری و حضور گسترده مردم در آن است که هنوز پای اسلام و انقلاب خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۱۲ فروردین) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تبریک این ماه نورانی و پرخیر و برکت اظهار کرد: قلب‌های آلوده به گناه ما در این ایام در ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداوند درمان می‌شود زیرا سفره رمضان در حقیقت سفره شفای روح انسان از همه دردهاست.

امام جمعه رودسر سعادتمند‌ترین افراد و مومنان را کسانی که بهترین و بیشترین بهره را از ماه رجب برده‌اند خواند و اذعان کرد: عظمت ماه رمضان نه فقط به خاطر روزه داری بلکه برای نزول قرآن کریم است.

وی تلاوت هر چه بیشتر قرآن‌کریم در ماه مبارک رمضان را حرکتی ارزشمند دانست و با بیان اینکه تلاوت قرآن همراه با تدبر آثار بزرگ و عمیقی روی انسان می‌گذارد افزود: قرآن کریم پر از علم و دانش دنیوی و اخروی است و چه خوب است با خود عهد کنیم که نه فقط در ماه مبارک رمضان بلکه در همه ماه‌ها به تلاوت آن بپردازیم.

امام جمعه شهرستان رودسر ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای خودسازی و توجه به فقرا و نیازمندان ذکر کرد و یادآور شد: باید از لحظه لحظه این ماه عزیز حداکثر استفاده را ببریم و تلاش کنیم رابطه خود را با پروردگار محکم‌تر کنیم.

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ابراز داشت: انسانی که تارک گناه باشد عنایت خداوند از هر سو و از هر طرف شامل حال آن بنده میشود و عین همین در قرآن کریم هم آمده است.

وی با تشکر از همه دستگاه‌ها که در ایام نوروز برای رفاه حال مردم و مسافران تلاش کردند اضافه کرد: با توجه به ورود حجم زیادی از مسافران به گیلان از کادر سلامت، ستاد برگزاری برنامه‌های نوروزی، فرماندار شهرستان، هلال احمر، و به ویژه نیروی انتظامی که مجاهدانه در میدان حضور داشتند تشکر می‌کنم.

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در تعطیلات نوروز امسال فداکارانه و ایثارگرانه خدمت کردند افزود: دعای همه مردم در سراسر کشور و استان گیلان همواره بدرقه راه این عزیزان است.

روحانی اظهار داشت: حوزه علمیه امام صادق (ع) که افتخاری برای شهرستان است اعلام کرد که طلبه می‌پذیرد و من بارها اعلام کردم اگر فرزندی دارید میتوانید او را برای فراگرفتن درس طلبگی تشویق و هدایت کنید زیرا ما به طلبه و روحانی شدیداً نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی هم کمبود نیروی انسانی وجود دارد ادامه داد: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌ها، مدارس، صدا و سیما، پادگان‌ها و همه اینها الهی شوند حتما باید طلبه‌ای روحانی و عمامه به سر در این مجموعه‌ها باشد تا دائما مردم و جوانان را به سوی دین رهنمون کند.

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: ستاد مقابله و مبارزه با کرونای کشور اعلام کرد از ۱۴ فروردین مدارس باید بازگشایی شوند و دانش‌آموزان مانند دوران قبل کرونا به مدرسه بروند و با توجه به آمادگی‌هایی که ایجاد شده از همه اولیا می‌خواهیم در این زمینه مشارکت‌های لازم را داشته باشند.

روحانی تصریح کرد: امروز ۱۲ فروردین روز عید و روز استقرار حاکمیت مردم و اسلام ناب محمدی (ص) در این کشور است، جمهوری اسلامی که با رای قاطع ۹۸.۲ دهم درصد مردم پایه‌گذاری شد اما عده‌ای انسان مریض می‌گویند اگر مجدد رفراندوم برگزار شود دیگر نتیجه ۹۸ درصدی حاصل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: با تمام اطمینان کامل میگویم در این کشور مسلمان شیعه جز آن‌هایی که اقلیتهای مذهبی هستند و دلیلشان واضح است اگر مجدد رفراندومی برگزار شود همین مردم باز هم به شکل قاطعانه به جمهوری اسلامی رای آری خواهند داد.

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: در دولت شعاری تدبیر و امید که همش بی‌تدبیری و ناامیدی بود این اواخر مطرح می‌شد که می‌خواهند رفراندوم برگزار کنند در حالیکه رفراندوم واقعی تشییع پیکر مرحوم آیت الله علوی گرگانی و یا آیت الله رودباری و حضور گسترده مردم در آن است که هنوز پای اسلام و انقلاب خود هستند.

روحانی با تاکید بر اینکه رای قاطع مردم در ۱۲ فروردین ۵۸ هرگز نمی‌شکند و این دشمنان ملت و نظام هستند که خوار و خفیف می‌شوند گفت: این دشمنان و این افراد همان کسانی هستند که از همان روز ۱۲ فروردین ۵۸ تا به امروز در حال شکستن آرای مردمی هستند و از جنگ، توطئه‌افکنی، تحریم و فتنه ۸۸ فروگذار نکردند.

وی به مراسم سالگرد شهید املاکی در لنگرود و حضور گسترده قشرهای مختلف مردم در مسجد جامع این شهرستان اشاره داشت و افزود: ایران اسلامی با ایستادگی در برابر تحریم‌های جهانی و همه‌جانبه به الگویی برای همه کشورها و ملت‌ها تبدیل شد تا جایی که دشمن در برابر عظمت ملت ایران زانو زد.

امام جمعه شهرستان رودسر به حل و فصل مشکلاتی که در روند فروش نفت ایران ایجاد شده بود اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ملت ایران در برابر همه گرفتاری‌ها صبور و بصیر بود و پای اسلام، انقلاب و نائب برحق امام زمان (عج) تا آخرین قطره خون خود خواهد ایستاد.

Share