مدیرکل هواشناسی گیلان:

دمای هوای گیلان تا ۱۰ درجه گرم می شود | احتمال گسیل گرد و خاک به استان

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به افزایش هشت تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان طی روز شنبه، گفت: طی اواخر وقت یکشنبه لغایت دوشنبه وزش باد شدید و موقتا خیلی شدید در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: اسب وونی با ۱۲ درجه سلسیوس و منجیل با ۲۶ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور جریانات کم و بیش ناپایدار طی امروز در منطقه است، افزود: ابرناکی، وزش باد و در برخی از نقاط رگبار باران و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش تدریجی دمای هوا تا اواسط هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از فردا با جنوبی شدن جریانات سطح زمین و تقویت تدریجی آن طی روزهای آینده وزش باد گرم شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

دادرس، با اشاره به افزایش هشت تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان طی روز شنبه، گفت: طی اواخر وقت یکشنبه لغایت دوشنبه وزش باد شدید و موقتا خیلی شدید در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه به تدریج از امروز لغایت فردا شرایط برای احتمال گسیل گرد و خاک از سمت عرض های جنوبی به استان گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: احتمال آسیب به سازه های موقت و سست، شکستن درختان، گسترش آتش سوزی جنگل ها و مراتع، کولاک و بهمن در نواخی پوشیده از برف و ذوب برف در ارتفاعات و… نیز وجود دارد.

Share