مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

کاهش ۴ تا ۷ درجه ای دمای گیلان و فعالیت منابع گرد و خاک طی امروز

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش چهار تا هفت درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و اضافه کرد: از بعد از ظهر و شب فردا به تدریج با نفوذ سامانه ناپایدار به استان، کاهش دما، وزش باد، رگبار و رعد و برق تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد دانست و اظهار کرد: سیاهکل با ۳۴ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۱۸ درجه سلسیوس هم اکنون گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۳۲ و ۲۲ درجه سلسیوس دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار طی امروز و فردا در منطقه است، اما در پاره ای از نقاط پدیده رگبار باران و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه وقوع پدیده مه به ویژه در نواحل جلگه ای دور از انتظار نیست، تصریح کرد: با توجه به فعالیت منابع گرد و خاک، طی امروز گاهی با فراهم شدن سوی مناسب جریانات، شرایط برای گسیل گرد و خاک به سمت استان مناسب است.

دادرس، از کاهش چهار تا هفت درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و اضافه کرد: از بعد از ظهر و شب فردا به تدریج با نفوذ سامانه ناپایدار به استان، کاهش دما، وزش باد، رگبار و رعد و برق تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

وی نواحی جلگه ای، ارتفاعات و دامنه ها را تحت تاثیر این سامانه ناپایدار دانست و گفت: احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، آبگرفتگی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب ها در مسیل ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

Share