مدیرکل هواشناسی گیلان:

گیلان تا ۸ درجه سرد می شود | افزایش ابر، کاهش دما و وزش باد میهمان گیلان

هشدار سطح زرد هواشناسی برای کاهش دما، وزش باد، بارندگی و بارش برف در ارتفاعات در استان گیلان از عصر یکشنبه ۱۵اسفند تا دوشنبه ۱۶ اسفند صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: شرایط برای افزایش ابر و مه آلودگی و کاهش دما و بارندگی و ورزش باد و رعد و برق و تگرگ تا دوشنبه فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد جنوبی و گاهی افزایش ابر دانست و اظهار کرد: رودبار با ۲۰ درجه سلسیوس و اسب وونی با چهار درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است، افزود: از فردا شاهد نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی به منطقه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و عنوان کرد: شرایط برای افزایش ابر و مه آلودگی و کاهش دما و بارندگی و ورزش باد و رعد و برق و تگرگ تا دوشنبه فراهم است.

دادرس، شهرستان های سیاهکل، آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، تالش، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال را منطقه اثر این سامانه بارشی دانست و گفت: افزایش ابر و کاهش دما و وزش باد از عصر یکشنبه آغاز می شود و تا اواخر وقت دوشنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بارش برف و کولاک در ارتفاعات پیش بینی می شود، بیان کرد: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها، خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه دور از انتظار نیست.

Share