سرپرست دانشگاه گیلان مطرح کرد:

خاستگاه شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه است | راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه گیلان

فرید نجفی، سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد این کلینیک دروازه‌ای برای دانش بنیان شدن شرکت‌های گوناگون صنعتی و تحقیقاتی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم اندیشی فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان و مدیران پژوهشی دانشگاه با تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت معدن و تجارت گیلان و مدیران این اداره کل برگزار شد.

فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان ضمن خیر مقدم به حاضران، دانشگاه را مبدأ و منشأ تحولات علمی خواند و خاستگاه شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را دانشگاه دانست.

نجفی در ادامه و با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث تولید دانش بنیان در نامگذاری سال جدید خواستار دخیل بودن و نظارت دانشگاه بر فرآیند ایجاد و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان شد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به راه اندازی کلینیک صنعت در دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد این کلینیک دروازه‌ای برای دانش بنیان شدن شرکت‌های گوناگون صنعتی و تحقیقاتی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت استان گیلان در زمینه کشاورزی خواستار توجه ویژه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه شد.

تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه گیلان یکی از دلایل اصلی‌ عدم توسعه صنعت را دور شدن از نگاه علمی دانست.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در ادامه راه جلوگیری از آسیب‌های شرکت‌های دانش بنیان را ورود آنان از طریق دانشگاه دانست و دانش موجود در دانشگاه را ضامن موفقیت این شرکت‌ها برشمرد.

شایان ذکر است در این نشست سایر مدیران دانشگاه و اداره کل صنعت معدن و تجارت نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت پرداختند.

Share