شهردار رشت در تشریح عملکرد برنامه های شهرداری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد؛

از برپایی طرح افطاری ساده در ۳۰ مسجد تا برگزاری محافل انس با قرآن در پیاده راه فرهنگی و مساجد

برنامه های متنوع و ویژه ماه مبارک رمضان توسط شهرداری رشت از زبان سید امیر حسین علوی شهردار رشت تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت برنامه‌های شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد و اظهار داشت: سی روز محفل انس با قرآن کریم و برگزاری آن در پیاده راه فرهنگی برنامه دیگری است که سال قبل با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان مورد تمجید قرار گرفت و امسال هم قرار شده این برنامه در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شود.

شهردار رشت تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان امسال برگزاری مسابقات قرآنی را در دستور کار داریم که به صورت هر ۱۰ روز و برای هر ۱۰ جزء قرآن کریم برنامه ریزی شده است و همه شهروندان میتوانند در آن شرکت به عمل آورند. همچنین جوایز نفرات برگزیده این مسابقه نیز در آئین اختتامیه اهداء خواهد شد.

سید امیر حسین علوی برگزاری نمایشگاه مشق نور را از دیگر برنامه‌های شهرداری در ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: نمایشگاه فرهنگی و قرآنی ویژه فروش محصولات فرهنگی از ۱۹ فروردین در سبزه میدان رشت برپا خواهد شد.

وی از برگزاری محافل انس با قرآن کریم با شرکت قاریان برجسته خبر داد و یادآور شد: یک کرسی محفل انس با قرآن هم در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور قاری برجسته کشور از کرمان در پیاده راه فرهنگی شهر رشت برگزار خواهد شد.

شهردار رشت مشارکت در برپایی طرح افطاری ساده در ۳۰ مسجد شهر رشت را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ماه مبارک برشمرد.

علوی ادامه داد: ویژه برنامه عید و رمضان با حضور هنرمندان و با همکاری گروههای مردمی عنوان برنامه دیگری است که برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده و از ۱۵ فروردین در ۱۰ مسجد اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت: با توجه به ثبت نام تیمهای ورزشی فوتسال و استمرار آن، بزرگترین دوره مسابقات جام رمضان برگزار خواهد شد و به همین مناسبت سه کمیته برای برگزاری هر چه بهتر این دوره از مسابقات تشکیل شده است.

شهردار رشت تصریح کرد: برگزاری مسابقات جام محلات با همکاری کانونهای مساجد، کمک به هیئتهای مذهبی، پخش ویژه برنامه شهر باران شهر قرآن، تلاوت مجلسی قرآن کریم از ساختمان ساعت شهرداری رشت و اقامه اذان ظهر توسط قاریان برجسته از دیگر برنامه‌هایی است که برای ایام ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.

Share