معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت خبر داد:

عمارت تاریخی شهرداری رشت نونوار می‌شود | پیشگامی رشت در جذب اعتبارات بازآفرینی

محجوب گفت: حسب دستور شهردار رشت و با توجه به اتمام مطالعات احیا و مرمت بناهای عمارت تاریخی شهرداری، عمارت فرهنگ و هنر و عمارت میرزا خلیل که در مالکیت شهرداری می‌باشد، پروژه‌های مرمتی آن‌ها به شکل فازبندی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خاطره محجوب، معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از تاریخ و فرهنگ شهر رشت، حسب دستور سید امیر حسین علوی شهردار محترم رشت و با توجه به اتمام مطالعات احیا و مرمت بناهای عمارت تاریخی شهرداری، عمارت فرهنگ و هنر و عمارت میرزا خلیل که در مالکیت شهرداری می‌باشد، پروژه‌های مرمتی آن‌ها به شکل فازبندی در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت عنوان کرد: در اسفند ماه، فاز اول مرمت بام، نورپردازی، رنگ‌آمیزی نما و مرمت پنجره‌های همکف عمارت تاریخی آغاز می‌شود.

خاطره محجوب تصریح کرد: ساختمان میرزا خلیل رفیع نیز در فاز اول با شرح عملیات مرمت و مقاوم‌سازی بام، عملیات دفع رطوبت کف و زیرساخت تاسیسات در مسیر فرآیند جذب پیمانکار قرار دارد.

وی تاکید کرد: ساختمان فرهنگ و هنر شهرداری رشت هم‌اینک در مرحله نهایی بررسی اسناد ارسالی و تائید اداره کل میراث فرهنگی می‌باشد.

معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت در خصوص جذب اعتبارات بازآفرینی هم مواردی ذکر کرد و گفت: شهر رشت از سال ۱۳۹۷ از جمله شهرهای پیشگام در جذب اعتبارات بازآفرینی از ستاد ملی بازآفرینی بوده و تعداد زیادی پروژه‌های محرک توسعه از قبیل احداث خانه‌های سلامت و نهاد توسعه محله، پل هوایی، مسیر پیاده گردشگری و پیست دوچرخه در تالاب عینک، پارک و خانه کودک در محلات کم برخوردار تعریف کرده است.

محجوب اضافه کرد: برخی از پروژه‌های اشاره شده به کمک فرمانداری شهرستان رشت و اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسیده و برخی نیز در حال اجرا می‌باشد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ جهت ساماندهی تالاب عینک، مرمت عمارت میرزا خلیل، بازگشایی محور اقتصاد، ساماندهی محوطه آرامگاه خواهر امام رضا (ع) و… با هماهنگی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان برنامه و بودجه، کمک و پیگیری نمایندگان رشت در مجلس محقق شد که می‌بایست به شهرداری رشت ابلاغ گردد.

Share