در جلسه شورای اداری آستانه اشرفیه مطرح شد؛

از انتقاد نماینده آستانه اشرفیه از دستگاه‌های اجرایی تا دفاع فرماندار از دستگاه‌ها

ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس از کم کاری دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز گله‌مند بود و گفت: مسیر جاده آستانه به بندرکیاشهر بسیار دچار مشکل است و متاسفانه راهداری و اداره شهرسازی کم کاری داشتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام احمد طیبی، امام جمعه آستانه اشرفیه ضمن تبریک سال نو پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب یکی از عرصه‌های عبادت را خدمت به جامعه دانست و گفت: در تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین همه باید همت داشته باشند برای خدمت بیشتر به مردم چرا که خدمت به مردم توفیقی است و باید به بهترین شکل و شیوه ارائه شود تا رضایت امام زمان و حضرت حق را داشته باشیم.

کم کاری دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز

ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس از کم کاری دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز گله‌مند بود و گفت: مسیر جاده آستانه به بندرکیاشهر بسیار مشکل دارد و متاسفانه راهداری و اداره شهرسازی کم کاری داشتند همچنین عدم خدمات بانک‌ها و عابر بانک‌ها در نوروز با وجود حضور مهمانان نوروزی از سراسر کشور، عدم تامین آب شرب و عملکرد ضعیف مخابرات، مشکلات و نارضایتی‌ها را درسطح شهرستان به همراه داشت.

نجفی از عدم زیرساخت‌ها برای خدمات‌رسانی گفت و افزود: ۱۵۰ کیلومتر فاضلاب سنتی به دلیل زیر ساخت نامناسب برای محیط زیست شهرستان خطرآفرین شده است که نیاز است فرماندار شهرستان با رایزنی با فرماندار لاهیجان زمینی برای انتقال زباله به لاهیجان با بودجه استانی تهیه تا زباله‌های شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر به لاهیجان انتقال داده شود.

موانع موجود برای تحقق شعار سال باید رفع شود

حسین ذاکر استقامتی، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه از ضرورت تشکیل ستاد تحقق عملیاتی محتویات رهبری و اجرای عملی این شعار گفت و تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های عملیاتی خود را در حیطه شعار سال ارائه دهند.

وی به نقش آفرینی مراکز عملی و تحقیقاتی مراکز آموزشی تاکید داشت و افزود: در بحث اقتصاد، کشاورزی و… شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرین باشند.

نمایند عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه با بیان اینکه موانع موجود برای تحقق شعار سال باید رفع شود، گفت: مدیران دستگاه‌ها برنامه تحولی خود را در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان و احصای موانع قانونی موجود و در اختیار قانون گذاران قراردهند تا قانون گذاران نسبت به رفع موانع موجود و با القای تبصره کارسازی کنند.

استقامتی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی را کفاف شرح ظایف دستگاه‌ها ندانسته و اظهار کرد: نماینده مردم مبحث زیرساخت‌ها است را با وجود ۶۲ هکتار منابع طبیعی وجود برای احداث شهرک صنعتی بیان کرد که به انضمام این امر باید در رفع موانع تولید واحدهای تولیدی اهتمام ویژه داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به فعالیت جهاد گونه روسای دستگاه‌ها، گفت: همه روسای دستگاه‌های اجرایی، خدمات جهادگونه داشتند و در تحقق فرمایش رهبر بصورت جد فعال هستند که باید گفت بضاعت در شهرستان ناکافی است.

استقامتی افزود: عدم اعتبارات ناکافی، عدم زیرساخت‌ها و شرایط اقلیمی که سبب شبکه‌های فرسوده در شهرستان است و عدم جمع آوری آب‌های سطحی به دلیل‌ عدم اعتبارات است که همین موارد موجب ضعف‌های در خدمات‌رسانی شده است که با کمبود امکانات و شرایط اقلیمی جا دارد از آن‌ها تشکر کرد.

وی با تاکید به اینکه مرجع رسیدگی و گله‌مندی بین دستگاه‌ها فرمانداری و مرجع حاکمیتی است؛ درمورد خدمات قبل از عید، برگزاری جلسه شورای حفاظت آب، لایروبی ۴۸ کیلومتر از انهار و تنظیم بازار و نظارت، برخورد با متخلفین که اخلال در نظم و اقتصادی بودجود آوردند، مواردی را مطرح کرد.

استقامتی با اعلام به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه در تلاش برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ است از همه دستگاه‌های اجرایی، در خواست کرد که تمام موانع قانونی و اعتباری خودرا به فرمانداری ارائه دهند و با شناسایی ظرفیت‌های موجود برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بمنظور ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی در تلاش باشند.

Share