استاندار گیلان در جلسه ستاد تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین:

اختصاص ۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی دهکده دانش بنیان گیلان | شعار سال جدید محقق شود

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: برای تحقق شعار راهبردی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مدنظر رهبر معظم انقلاب و مورد تاکید رئیس جمهوری، عزم و اراده مصمم و جدی نیاز است و پیشبرد این شعار، باید با مدیریت جهادی در استان محقق و عملیاتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در نخستین روز کاری ادارات و نهادها در سال جدید در جلسه ستاد تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین استان افزود: به فرمایش رهبر انقلاب در راستای شعار سال، تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین لبیک گفتیم و دومین جلسه با محوریت ستاد تحقق شعار محوری سال امروز برگزار شد.

وی اظهار داشت: برای تحقق شعار راهبردی مدنظر مقام معظم رهبری و مورد تاکید رئیس جمهوری، عزم و اراده مصمم و جدی نیاز است و پیشبرد این شعار در سال جدید باید با مدیریت جهادی در استان گیلان محقق و عملیاتی شود.

استاندار گیلان بیان کرد: نامگذاری سالیان متمادی توسط رهبری در زمینه توجه به اقتصاد و تولید و اشتغال، نشان دهنده دغدغه ویژه معظم له به این مسئله حیاتی برای توسعه عدالت و پیشرفت در کشور است.

وی یادآور شد: ایشان نقشه راه را تبیین کردند و همگان بایستی اقتصاد تحولی را به معنای واقعی در جامعه به وجود بیاوریم.

عباسی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در جهت رفع موانع تولید در استان گفت: از زمان حضور به عنوان استاندار در گیلان بر اساس منویات رهبری و برنامه راهبردی آیت الله دکتر رئیسی بصورت میدانی جلسات و امور عملیاتی برای رفع موانع رونق تولید و پشتیبانی از آن که شعار راهبردی سال قبل بود، انجام شد که این مسئله در سال جدید نیز تداوم دارد.

وی افزود: امسال نیز به صورت مشخص پای کار تحقق عملیاتی شعار محوری سال هستیم و با برگزاری جلسات ستاد، هر دو هفته یکبار و جلسات کارگروه‌های تخصصی هر هفته، برای تعیین شاخص‌های لازم دانش بنیان و نوآوری شرکت‌های تولیدی موجود، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش اشتغال پایدار و حمایت و توسعه تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین، به صورت میدانی وارد کار شده ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: در زمینه تسهیل تولید تا کنون، ده‌ها مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری در قالب پنجره واحد کسب و کار در گیلان صادر شده و در افق ۱۴۰۱ این تعداد مجوز به ۵۰۰ مجوز خواهد رسید.

وی بیان کرد: لازم است اداره کل اقتصادی و امور دارایی با مشارکت همه سازمان‌ها همچون دانشگاه‌ها که متقاضیان سرمایه‌گذاری دارند، در روند صدور مجوز بی‌نام و معرفی آن‌ها تسریع کنند.

استاندار گیلان خطاب به مدیران متولی ستاد تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: همه اعضای این ستاد با تقسیم کاری که تحت نظارت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و پارک علم و فناوری به‌عنوان دبیرخانه صورت می‌گیرد، با قید فوریت و بهره گیری از آمار صحیح نرخ بیکاری، نرخ مشارکت‌های اقتصادی، نرخ تورم، شناسایی شاخص‌های کشاورزی، صنعت و خدمات، مطالعات دقیق مشکلات، توان و ظرفیت ها، بررسی فرصت‌های شغلی، مشاغل پایدار و ناپایدار، نحوه صادرات و واردات، در آمدها، مصارف و مطالبات بانکی و مولدسازی املاک تحت تملک بانک‌ها و دیگر موضوعات تولید دانش بنیان در گیلان، اقداماتی عملیاتی انجام دهید.

عباسی با تاکید بر اینکه تعلل در امر حمایت و توسعه تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، گفت: بایستی مدیران با تقسیم کار و به‌کارگیری اندیشه مدیریت انقلابی در حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، بطور جهادی عمل کنند چرا که راه عبور از مشکلات معیشتی مردمی که همیشه در صحنه هستند، توجه به تولید است.

وی با بیان اینکه سوق دادن منابع بانکی به فعالیت‌های مولد تولیدی از سیاست‌های دولت است، اظهار داشت: بانک‌ها به معنای واقعی املاک تحت تملک خود بویژه در حوزه دانش بنیان را مولدسازی و تسهیلات تولید و اشتغال را به نحو مطلوب ارائه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: دولت سیزدهم نسبت به تحقق عملیاتی شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اهتمام جدی دارد و در این زمینه از هیچ حمایت و تسریع در امور اداری و ارائه تسهیلات فروگذار نیست.

وی یادآورشد: باید با برنامه ریزی صحیح، طرح‌های نیمه تمام تولیدی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به اتمام برسد و شرکت‌های تولیدی فعال که خواستار افزایش تولید و توسعه هستند، حمایت شوند.

عباسی نقش دانشگاه و پژوهش را در تولیدات دانش بنیان برجسته خواند و افزود: دبیرخانه ستاد تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به همه نخبگان و صاحبان ایده فراخوان دهد و اعلام کند زمین و تسهیلات در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بتوانیم امسال بر اساس منویات معظم له و تاکیدات رئییس جمهوری، در بین استان‌های کشور در این زمینه پیشتاز باشیم.

وی با دعوت از همه گیلانیان مقیم سراسر کشور و دنیا به مشارکت و سرمایه‌گذاری در بخش تولیدات دانش بنیان گفت: حدود ۴۵ درصد بیکاران استان فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای تخصص در رشته‌های مورد نیاز در بخش‌های تعریف شده هستند که باید برای رشد و شکوفایی و اشتغال آنان، انقلابی عمل کرد.

عباسی به سهم ایجاد ۳۰ هزار شغل در گیلان در سال جدید در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات اشاره کرد و گفت: گیلان ظرفیت این را دارد تا با همت مدیران و حضور سرمایه گذاران، این سهم بویژه در حوزه صنعت و کشاورزی بیشتر شود.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و تعدادی از اعضا نظرات خود را بیان کردند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز گزارشی از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استان بیان داشت.

استاندار همچنین پس از این جلسه با همراهی مدیران متولی از محل اجرای طرح جامع دهکده دانش بنیان گیلان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات روند اجرای این طرح قرار گرفت.

Share