مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

آغاز عملیات باستان‌شناسی در میدان شهرداری رودسر

ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از آغاز فرایند پژوهش‌های میدانی در میدان تاریخی شهرداری رودسر خبر داد و افزود: شهر رودسر به لحاظ بهره‌مندی از ظرفیت‌های تاریخی به عنوان یکی از شهرهای دارای بافت تاریخی استان گیلان به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از آغاز فرایند پژوهش‌های میدانی در میدان تاریخی شهرداری رودسر خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: شهر رودسر به لحاظ بهره‌مندی از ظرفیت‌های تاریخی به عنوان یکی از شهرهای دارای بافت تاریخی استان گیلان به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: به منظور مستندنگاری این ظرفیت‌های تاریخی، عملیات گمانه‌زنی برای لایه‌نگاری و شناخت ادوار فرهنگی شهر رودسر، عملیات باستان‌شناسی در میدان تاریخی شهرداری این شهر به سرپرستی خانم دکتر مانا روحانی آغاز و به مدت یک‌ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

ولی جهانی تصریح کرد: به دلیل اینکه شهرستان رودسر یا هوسم باستانی، در دوران اولیه اسلامی، مرکز حکومت علویان گیلان به شمار می‌رفت، اطلاعات ما از این دوران محدود به متون تاریخی، سفرنامه، بناهای امامزادگان و یافته‌های تصادفی بوده و امیدواریم این عملیات گمانه‌زنی به عنوان آغازی از فصول کاوش‌های علمی و هدفمند، زوایای مختلف فرهنگ و تاریخ این شهر را مشخص کند.

Share