رئیس شورای شهر بندر آستارا با عذرخواهی از مردم:

آستارا، تنها شهر بدون شهردار گیلان است | غیبت ۱۲ جلسه ای سه عضو شورا

الوان پور با انتقاد از سه نفر از اعضای شورای شهر که همواره در جلسات غیبت های متوالی داشته‌اند و با وجود استعفا همچنان مصاحبه های تخریبی می کنند، گفت: نوع اداره شهرداری آستارا راضی کننده نیست، از وضعیت موجود ناامید هستیم و متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی بندر آستارا با عذرخواهی از مردم آستارا به دلیل وضعیت نابسامان و بدون تعیین و تکلیف مدیریت شهری، گفت: پشت کردن برخی از اعضای شورای شهر به رأی و اعتماد مردم بی انصافی است.

میثم الوان پور در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر مرزی آستارا که در محل ساختمان این شورا برگزار شد با اشاره به اینکه ۳ نفر از اعضای شورا از ۲۷ جلسه برگزار شده ۱۲ جلسه آن را غیبت داشته اند، بیان کرد: ۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر آستارا در ۸ جلسه متوالی و ۱۲ جلسه غیرمتوالی غیبت کرده اند و از ۲۱ اسفندماه ماه سال گذشته تاکنون در شورا این عزیزان را مشاهده نکردیم.

الوان پور افزود: طبق قانون اعضا باید در تمامی جلسات شورای شهر که برای اداره عمران و آبادانی شهر است حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه آستارا تنها شهر بدون شهردار استان گیلان است که با سرپرستی اداره می شود، عنوان کرد: از وضعیت موجود شهر آستارا ناراحتم و از مردم شهرم عذرخواهی می کنم و متاسفانه نتوانستیم با تمام تلاش ها به اعتماد مردم پاسخ دهیم.

وی با انتقاد از سه نفر از اعضای شورای شهر که همواره در جلسات غیبت های متوالی داشته‌اند و با وجود استعفا همچنان مصاحبه های تخریبی می کنند، گفت: نوع اداره شهرداری آستارا راضی کننده نیست، از وضعیت موجود ناامید هستیم و متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

الوان پور خواستار ورود بزرگان و پیشکسوتان شهر آستارا به رفع وضعیت موجود اداره شهر شد و تصریح کرد: وضعیت موجود به ضرر توسعه، عمران و آبادانی شهر آستارا است.

رئیس شورا با اشاره به اینکه تاکنون سکوت کرده‌ایم و هر گونه دخالت ها، خط دهی و هدایت جریان فوق محکوم است و قطعاً با شرایط فعلی مردم دیگر در انتخابات شورای شهر مشارکت نخواهند داشت، تصریح کرد: از شورای حل اختلاف استان گیلان تقاضا داریم هر چه سریعتر به وضعیت پرونده شورای اسلامی شهر آستارا رسیدگی کند تا مردم و شهر بیشتر از این ضرر نکنند.

الوان پور با بیان اینکه اینکه نیاز شهر مرزی آستارا جهت آسفالت معابر اصلی و کوچه ها ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تن قیر است و سال های گذشته ۱۲۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت شهری انجام می‌دادیم ولی به خاطر شرایط فعلی نتوانسته ایم، افزود: به جهت لکه گیری معابر اصلی شهر ۲۷۵ تن قیر از سازمان شهرداری ها درخواست کرده ایم و بعد از مناقصه و با نظارت شورای شهر در سریعترین زمان ممکن عملیات لکه گیری معابر شهری انجام خواهد شد.

در آخر، جلسه به دلیل عدم حضور دوباره ۳ عضو شورا در جلسه فوق العاده نیمه تمام به پایان رسید.

Share