تمام مسیر و مراحل واگذاری قانونی بوده است

واکنش سرپرست شهرداری آستارا به ادعای واگذاری جایگاه سوخت به اقوام

سلوکی گفت: تمام مسیر و مراحل واگذاری این جایگاه های سوخت شهرداری قانونی بوده و مستندات لازم برای ارائه به حضور عزیزان در شهرداری وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از ادعای یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آستارا مبنی بر تخلف در واگذاری جایگاههای سوخت متعلق به شهرداری به طور غیرقانونی به یکی از اقوام سرپرست شهرداری آستارا، یاشار سلوکی سرپرست شهرداری آستارا در گفتگو با دیارمیرزا توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

وی در این راستا گفت: جایگاه سوخت شهرداری آستارا از ۱۵ سال گذشته توسط شرکت سیال سامانه به مدیریت برادر همسر بنده که اتفاقاً در آن دوران هیچ نسبتی با من نداشت، به‌طور قرار داد مزایده ای از سال ۸۵ تا امروز هر ساله به صورت تمدید واگذار شده است.

وی افزود: از ۸ ماه گذشته پس از اتمام قرارداد سالیانه این جایگاه با شرکت، مزایده ای جهت واگذاری جایگاه‌ها برگزار شد و این شرکت در این مزایده حضور پیدا نکرد و یکی از همشهریان ما آقای عارف پور عباس در مزایده برنده شد، اما به دلیل اینکه شرکت مذکور از سوی شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی واجد شرایط ذیصلاح تشخیص داده نشد، این مزایده باطل اعلام شد و آقای پورعباس پس از ۲۰ روز اداره جایگاه ها از ادامه کار انصراف دادند و این امر باعث تعطیلی دو ماهه جایگاه‌های سوخت آستارا شده و اعتراض مردم شریف آستارا در پیش داشت.

سلوکی افزود: تمام جایگاه‌های سی‌ان‌جی زیر نظر شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی بوده و پس از تعطیلی جایگاه ها، این شرکت با ارسال نامه‌ای به شهرداری خواستار اداره جایگاه‌های سی‌ان‌جی شهرداری توسط پیمانکار قبلی یعنی شرکت سیال سامانه تا زمان برگزاری مزایده و تنها برای رفع مشکل کمبود سوخت خودروهای مردم آستارا شد.

وی ادامه داد: نامه کتبی این شرکت به شهرداری هم برای استحضار عزیزان موجود است و متاسفانه دقیقا در آستانه برگزاری مزایده با تغییر شهردار و حضور بنده به عنوان سرپرست شهرداری آستارا، تنها در جهت کاهش اعتراضات مردمی به دلیل کمبود سوخت، این جایگاه ها به طور موقت به این شرکت واگذار شد و خوشبختانه این شرکت تا امروز ریالی بدهی به شهرداری آستارا ندارد.

سلوکی در خصوص ادعای برخی افراد مبنی بر پرداخت هزینه نگهداری و تعمیرات توسط شهرداری گفت: شهرداری هیچ هزینه ای برای رفع نواقص جایگاههای سوخت نکرده و تمام هزینه نگهداری و تعمیرات بر عهده شرکت مذکور است و بازگشایی مجدد به مدت یک ماه یعنی تا آخر شهریور ۱۴۰۰ است.

سرپرست شهرداری آستارا با اشاره به اینکه مزایده اول جایگاه ها در زمان شهردار سابق به دلیل عدم شرکت کننده و به حد نصاب نرسیدن آن مورد مزایده قرار نگرفت، تصریح کرد: دو روز قبل مزایده دوم جایگاه سوخت شهرداری آستارا انجام شد و پس از دریافت اسناد از سوی متقاضیان و شرکت در مزایده توسط افراد واجد شرایط، این جایگاه‌ها به برندگان مزایده صرفاً با نامه قانونی شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی تحویل داده خواهد شد.

سلوکی گفت: با توجه به تعطیلی جایگاه سی ان جی حسینی آستارا، شهر ما فاقد جایگاه سوخت سی ان جی بود و این امر مشکلات بسیاری را پدید آورده بود و در راستای قانون، این امر تنها برای حل مشکلات مردم به طور موقت کاملاً قانونی واگذار شد و علاوه بر این که‌ هیچ هزینه ای برای شهرداری نداشت، بدهی ۱۴۵ میلیون تومانی پیمانکار نیز تسویه شد و حتی هزینه همین واگذاری موقت یک ماهه جایگاه ها نیز به طور پیش پرداخت از پیمانکار دریافت شده است.

سلوکی در پایان گفت: تمام مسیر و مراحل واگذاری این جایگاه های سوخت شهرداری قانونی بوده و مستندات لازم برای ارائه به حضور عزیزان در شهرداری وجود دارد.

Share