معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

۴۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر دریافت سه دز واکسن کووید-۱۹ برای گروه سنی بالای ۱۸ سال استان تاکید کرد و خبر داد: بیش از ۸۱ درصد جمعیت بالای پنج سال استان، نوبت دوم و ۴۵ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال واکسن نوبت سوم خود را در مقابل بیماری کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در بیش از ۴۰۰ مرکز در سراسر استان، واکسیناسیون کووید-۱۹ در حال انجام است اظهار کرد: تاکنون به بیش از دو میلیون و ۲۵ هزار نفر در استان، نوبت دوم واکسن کووید-۱۹ تزریق شده است.

وی افزود: با این تعداد بیش از ۸۱ درصد مردم استان (جمعیت بالای ۵ سال گیلان)، نوبت دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دریافت دز سوم واکسن برای گروه‌های سنی اعلام شده را صروری دانست و عنوان کرد: با وجود پوشش بالای نوبت‌های اول و دوم واکسن کووید-۱۹، دریافت دز سوم واکسن برای گروه سنی بالای ۱۸ سال بسیار حائز اهمیت است.

به گفته‌ی دکتر حیدرزاده، تاکنون بیش از ۹۲۳ هزار نفر در استان، دز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند که شامل ۴۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان است.

وی تاکید کرد: اگرچه در حال حاضر کشور و استان درگیر موج ششم کرونا است اما برای کاهش شدت بیماری در افراد، دریافت هر سه نوبت واکسن کووید-۱۹ الزامی است.

دکتر حیدرزاده با بیان اینکه باید استفاده از ماسک، دریافت واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همزمان با هم همچنان مدنظر قرار داد گفت: مطمئنا با همراهی مردم و رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و دریافت دزهای کامل واکسن می‌توانیم هم سلامت خود و هم سلامت اطرافیان‌مان را از بروز شدید بیماری کرونا در امان بداریم و سال جدید را با آرامش و سلامت بیشتر جامعه آغاز کنیم.

Share