فرمانده انتظامی شهرستان رشت خبر داد:

کشف ۶۱ تن شن و ماسه فاقد مجوز در سنگر و دستگیری متهمان ۴۱ و ۴۵ ساله

سرهنگ سید محمود حافظی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه ۶۱ تن شن و ماسه فاقد مجوز در بخش سنگر کشف شد، اظهار کرد: کارشناسان ارزش شن و ماسه کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: ۶۱ تن شن و ماسه فاقد مجوز در بخش سنگر کشف شد.

سرهنگ سید محمود حافظی با اشاره به سوء استفاده افراد سودجو و فرصت‌طلب که برای رسیدن به منافع مادی خود اقدام به غارت سرمایه ملی می‌کنند، اظهار داشت: مجموعه انتظامی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست با تمام توان با متجاوزان حریم منابع طبیعی برخورد می‌کند.

وی در ادامه گفت: ماموران انتظامی بخش سنگر حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون کمپرسی حامل شن و ماسه و یک دستگاه تراکتور مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت تصریح کرد: در بررسی صورت گرفته از آن‌ها و محل تخلیه این محموله‌ها، ۶۱ تن شن و ماسه رودخانه‌ای که به صورت غیرمجاز برداشت شده بود، کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان ارزش شن و ماسه کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ حافظی در پایان با بیان اینکه در این رابطه متهمان ۴۱ و ۴۵ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: برداشت بی‌رویه شن و ماسه از بستر رودخانه باعث تخریب و نابودی محیط زیست می‌شود و مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشابه٬ مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share