به مناسبت روز درختکاری انجام شد؛

کاشت ۲۰۰ اصله نهال توسکا در آستارا

در یک سال گذشته ۲۰۰ هزار اصله انواع نهال در کل شهرستان شامل ۱۲۹ هکتار از اراضی عباس آباد، ۱۰۰ هکتار در بخش لوندویل، ۵۹ هکتار در منطقه شونان و ۷ هکتار از اراضی حیران آستارا کاشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۲۰۰ اصله نهال توسکا به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور عنایت رضایی‌پور سرپرست فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا، مسئولان و دوستداران طبیعت در آستارا کاشته شد.

سرپرست فرمانداری آستارا در حین کاشت نهال‌ها در روستای عسگر محله عنبران گفت: در یک سال گذشته ۲۰۰ هزار اصله انواع نهال در کل شهرستان شامل ۱۲۹ هکتار از اراضی عباس آباد، ۱۰۰ هکتار در بخش لوندویل، ۵۹ هکتار در منطقه شونان و ۷ هکتار از اراضی حیران آستارا کاشته شده است.

نماینده عالی دولت در آستارا اظهار کرد: هر یک هکتار جنگل، سالانه ۲ و نیم تن اکسیژن تولید می‌کند و با توجه به افزایش جمعیت و گسترش زندگی ماشینی، برای حفظ جنگل‌ها و مراتع همکاری عمومی لازم است.

وی بیان کرد: درختکاری به عنوان یکی از سنت‌های پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نقش مهمی در زندگی انسان دارد و صیانت از درختان و جنگل‌ها مهم‌تر از کاشت آن‌هاست و ماموران منابع طبیعی با متجاوزان به جنگل مقابله می‌کنند.

تجلیل از بازنشستگان منابع طبیعی آستارا توسط مسئولان از دیگر بخش‌های این آیین بود.

۱۵ تا ۲۲ اسفندماه، هفته منابع طبیعی است.

Share