معاون وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد:

کارکنان دولت تا ۱۰ میلیون تومان تسهیلات خرید صنایع دستی می‌گیرند

پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: کارکنان دولت می‌توانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان صنایع دستی بخرند و با یک ماه تنفس، این تسهیلات ۱۲ ماه از حقوق ماهانه کسر می‌‍‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اجرای طرح «جشنواره فروش بهاره صنایع دستی ۱۴۰۱» خبر داد و گفت: کارکنان دولت می‌توانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان صنایع دستی بخرند و با یک ماه تنفس، این تسهیلات ۱۲ ماه از حقوق ماهانه کسر می‌‍‌شود.

پویا محمودیان درباره طرح جشنواره فروش بهاره صنایع‌دستی، اظهار داشت: برای نخستین‌بار طبق تفاهم‌نامه وزارتخانه و صندوق کارآفرینی امید و در راستای استفاده از منابع تبصره ۱۸ طرح جشنواره فروش بهاره صنایع‌دستی اجرایی شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی هدف از اجرای این طرح را تحریک تقاضا و کمک به رونق فروش محصولات صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: این طرح در مرحله نخست برای همه کارکنان و نهادهای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی اجرا می‌شود و پس از بهار ۱۴۰۱ مرحله به مرحله عمومی می‌شود.

محمودیان، میزان تسهیلات را در مرحله نخست ۳۲۰ میلیارد تومان و با نرخ سود ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: تسهیلات از طریق کارت اعتباری تا سقف ۱۰ میلیون تومان ارائه می‌شود و حداقل مبلغ درخواستی ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد: متقاضیان از طریق فروشگاه‌های تخصصی و فروشکاه‌های اینترنتی مجاز در قالب کارت اعتباری (مگا کارت) می‌توانند اقدام به خرید کنند. اقساط نیز به صورت ۱۲ ماهه و پس از یک ماه تنفس از حقوق کارکنان کسر می‌شود.

وی حداکثر زمان تکمیل روند خرید را پایان بهار ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود نامه‌نگاری‌ها با معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه و نهادهای دولتی انجام شده است. کارکنانی که برای استفاده از این تسهیلات تمایل داشته باشند، می‌توانند اطلاعات خود را به معاونت توسعه مدیریت ارائه دهند. اطلاعات پس از تجمیع به صندوق کارآفرینی امید ارسال و مراحل برای صدور کارت طی می‌شود.

محمودیان با اشاره به جایگاه برجسته صنایع‌دستی ایران به‌عنوان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی، افزود: به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد از جمله‌عدم نیاز به واردات مواد اولیه، تکیه بر دانش بومی، دوره کوتاه آموزش به دلیل مهارت محور بودن، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دستور وزیر تمهیدات وسیعی را در راستای حمایت از این محصولات و ترویج فرهنگ مصرف صنایع‌دستی انجام داده که این طرح نیز در ادامه این مسیر تدوین شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به وضعیت رو به بهبود جامعه از نظر کنترل ویروس کرونا و تزریق واکسن اشاره و تصریح کرد: طرح جشنواره بهاره فروش صنایع‌دستی ۱۴۰۱ می‌تواند به هنرمندان و صنعتگرانی که دو سال و اندی با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده‌اند، کمک‌رسان باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح جشنواره بهاره فروش صنایع‌دستی ۱۴۰۱ با استقبال روبه‌رو و با ورود به سال جدید شاهد رشد و رونق خرید محصولات صنایع‌دستی باشیم.

Share