آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

مسئولان با تشکیل جلسه پسماند در سراوان متوجه زجر مردم منطقه می شوند

نماینده ولی فقیه در گیلان با تقدیر از استاندار گیلان مبنی بر برگزاری جسله پسماند با حضور مدیران در محل دفن پسماند سراوان، اظهار کرد: تشکیل این جلسه موجب می شود تا مسئولان از بوی پسماند و شیرابه ها استشمام کنند و متوجه شوند مردم منطقه چه زجری می کشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان با تبریک ورود به ماه شعبان که مقدمه ماه عظیم و مبارک رمضان است اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده مصادف با سالروز ولادت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام و روز پاسدار است و این روز مبارک را به سپاه پاسداران که مولود انقلاب اسلامی است، تبریک عرض می کنم.

شجاعت آن است که انسان در سختی ها صبر داشته باشد

وی به روایتی از امام حسین علیه السلام درباره پاسخ به “شجاعت چیست” اشاره کرد و افزود: امام حسین علیه السلام فرمودند؛ شجاعت آن است که انسان به کارهای بزرگ و سخت اقدام کند و هراس نداشته باشد، دوم اینکه شجاعت آن است انسان در سختی ها صبر داشته باشد و سوم آنکه انسان از برادران دینی خود در راه خدا حمایت کند.

امام جمعه رشت با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام و روز جانباز مصادف با دوشنبه هفته آینده، بیان کرد: سه شنبه هفته آینده مصادف با پنجم شعبان و ولادت امام سجاد علیه السلام است و این روز فرخنده را نیز تبریک و تهنیت عرض می کنم.

تکرار فرمایش مقام معظم رهبری نشاط بخش جامعه اسلامی است

آیت الله فلاحتی به سخنان مقام معظم رهبری در روز مبعث رسول گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ بعثت دارای دو ارزش بزرگ گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق بود و براین اساس تکرار فرمایش مقام معظم رهبری نشاط بخش جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی صلی الله وآله وسلم مردم را به دوری از ریا، دروغ و نیرنگ دعوت کرد، یادآور شد: تبعیض و ظلم مصداق جاهلیت است ضمن اینکه درس امروز بعثت مقابله با جاهلیت با تقویت ایمان مردم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، استحکام نظام اسلامی را سبب مقابله با جاهلیت مدرن دانست و تصریح کرد: برنامه محور عمل کردن خردمندانه، مقابله با جاهلیت است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تمدن آمریکایی بحران زیست و بحران زا است، خاطرنشان کرد: آمریکا مافیایی عمل می کند و با بحران به حیات خود ادامه می دهد.

وی، زندگی و ارتزاق آمریکا را بحران سازی خواند و اظهار کرد: آمریکا عامل اصلی بحران اکراین است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه درباره حمله روسیه به اکراین هنوز نمی شود تحلیل جامع ارائه کرد، افزود: دو درس از بحران اکراین می توان گرفت که؛ پشتیبانی قدرت های غربی از دولت های دست نشانده یک سراب است و دیگر آنکه مردم مهم ترین پشتوانه دولت ها هستند.

تنها ایران است که اعتماد به حکومت های سلطه گر نمی کند

آیت الله فلاحتی، ایران اسلامی را تنها نظامی دانست که به حکومت های سلطه گر اعتماد نمی کند و بیان کرد: هر حکومتی در دنیا از مردم خود ببرد ختم به منازعه می شود.

وی با اشاره به مذاکرات وین، تصریح کرد: آمریکا باید اموال ایران را برگرداند، انقلاب اسلامی و عزت ملت ما را در دنیا به رسمیت بشناسد و زور و قلدری را از کشور ما بردارد و در آن صورت ما هم با آمریکایی ها دعوا نداریم البته می دانیم تا دو حزب دمکرات و جمهوری خواه هستند این اتفاق نمی افتد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، رابطه ملت ایران با آمریکا را طبق منویات امام رحمه الله علیه رابطه گرگ و میش عنوان کرد و گفت: به رجیل های سیاسی داخلی توصیه می کنم عجولانه تصمیم نگیرند و درباره رخدادهای تاریخ معاصر تصمیم سازی نکنند.

مسئولان با تشکیل جلسه پسماند در سراوان متوجه زجر مردم منطقه می شوند

آیت الله فلاحتی با تقدیر از استاندار گیلان مبنی بر برگزاری جسله پسماند با حضور مدیران در منطقه دفن پسماند سراوان، اظهار کرد: تشکیل این جلسه موجب می شود تا مسئولان از بوی پسماند و شیرابه ها استشمام کنند و متوجه شوند مردم منطقه چه زجری می کشند.

وی پیرامون حقوق فرزندان نسبت به پدر و مادر در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: امتیاز انسان بر سایر مخلوقات عالم این است که دارای عقل است و براین اساس خدای متعال انسان را دارای تکلیف کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اسلام برای تمام مراحل زندگی انسان برنامه دارد، تصریح کرد: در مکتب اسلام تمام برنامه ها بر پایه عقل و توحید است.

Share