آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

ایران می خواهد تا توافق های گذشته عملی شود | غربی ها دنبال نخودسیاه هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان فرهنگ را موضوع اصلی و نخست کشور عنوان کرد و گفت: فعالیت فرهنگی بسترسازی، زمینه سازی و استفاده از همه ابزارهای مشروع را طلب می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: جمعه ۱۹ آذرماه مصادف با زادروز عقلیه بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها بزرگ پرچمدار نهضت امام حسین علیه السلام است.

وی با گرامیداشت روز پرستار مصادف با میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، بیان کرد: پرستاران به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا بدون منت و با عشق و علاقه به همنوعان خود خدمت کردند اما هنوز دستمزد پرستاران در تراز این قشر پر تلاش نیست.

امام جمعه رشت به روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذر سال ۱۳۶۳ به فرمان امام رحمه الله علیه اشاره کرد و افزود: وقوع انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ بوده و همه مسئولان جامعه باید بدانند هر موضوع اقتصادی و حتی سیاسی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

دولت موضوع فرهنگ اسلامی را در شهرسازی رعایت کند

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در پروژه های راهسازی و شهرسازی باید به موضوع فرهنگ توجه شود، تصریح کرد: دولت با توجه به اینکه در مدت ۴ سال آینده می خواهد یک میلیون مسکن در کشور احداث کند بنابراین باید موضوع فرهنگ اسلامی در شهرسازی رعایت شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی باید خردمندانه و عاقلانه انجام شود و در این راستا کار فرهنگی بسترسازی، زمینه سازی و استفاده از همه ابزارهای مشروع را طلب می کند ضمن اینکه فرهنگ باید موضوع اصلی و نخست کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نشست مذاکره کنندگان برجام در وین اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که در مذاکرات هستند باید چشم و گوش بینا و شنوا داشته باشند و از بخش های مختلف غفلت نکنند.

ایران در مذاکرات برجام به دنبال رفع تحریم ها است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ایران در نشست های برجامی می خواهد تا توافق های گذشته عملی شود و تحریم ها را بردارد، اظهار کرد: در نشست وین متوجه شدیم آمریکا و طرف های غربی دنبال نخودسیاه هستند و می خواهند ایران را در تنگنا قرار دهند.

وی به اعمال تحریم های اخیر آمریکا علیه تعدادی از افراد کشور اشاره کرد و افزود: در تحریم های جدید حتی خبرنگار ما را تحریم کردند و این امر نشان می دهد سران آمریکا شیاطین و خبیث هستند و با این ترفند می خواهند ایران را به انزوا بکشانند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه طرح حمله رژیم صهیونیستی به ایران از روی احمقی است، بیان کرد: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست از پا خطا کند ملت و دولت ایران تل آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.

فروش املاک مازاد دستگاه ها در استان ها از تصمیم های خوب دولت است

آیت الله فلاحتی به تصمیم دولت برای رفع بعضی بحران های مالی مبنی بر فروش املاک مازاد وزارتخانه ها اشاره کرد و گفت: فروش املاک مازاد دستگاه ها در استان ها از تصمیم های خوب دولت است و این امر می تواند هزینه اداره ها را تامین کند.

وی، پیرامون حقوق امامان معصوم بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: امامان معصوم حق مودت و محبت نسبت به تمام انسان ها دارند و این محبت و مودت اهل بیت علیه السلام در زندگی بشر نقش تاثیرگذار دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، پذیرش مرجعیت علمی اهل بیت علیه السلام را بر مبنای مودت و محبت دانست و خاطرنشان کرد: اهل بیت علیه السلام به پیروان خود علاقمند هستند.

آیت الله فلاحتی به روایتی مبنی بر مودت و محبت انسان ها نسبت به اهل بیت علیه السلام اشاره کرد و گفت: کسی که با دوستی و محبت پیامبر و اهل بیت علیه السلام بمیرد در حکم شهید محسوب می شود و آمرزیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی با دوستی آل پیامبر صلی الله وآله وسلم بمیرد توبه کار مرده است، اظهار کرد: کسی که با دوستی آل محمد صلی الله وآله وسلم از دنیا برود با ایمان کامل مرده است.

Share