مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد:

طرح خدمات نوروزی هلال‌احمر استان گیلان آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طرح خدمات نوروزی این جمعیت با پست‌های ثابت و سیار به مدت ۲۰ روز از ۲۵ اسفند برای ارائه خدمات به مسافرین آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر گیلان، ۴۷۷۰ نفر در خدمات بشر دوستانه اعضای سازمان جوانان مشارکت دارند.

غلامی افزود: این اعضا در ۱۶ پست ثابت، ۹ پست سیار و ۷ پست دوستدار کودک در این طرح حضور خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین با اشاره به خدمات امدادی این جمعیت در ایام نوروز اظهار کرد: به طور متوسط ۱۵۰ نفر نیرو متشکل از تیم توانا و واکنش سریع در ۱۶ شعبه و ۲۷ پایگاه ثابت و موقت به صورت روزانه با خودروی آمبولانس، ست نجات، قایق جیمینی، ست هیدرولیک نجات و خودروهای کمک‌دار به همراه یک فروند بالگرد آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی گیلان هستند.

غلامی با اشاره به بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشر دوستانه اعضای سازمان جوانان به مسافرین نوروزی گفت: برای افزایش روحیه امید و نشاط اجتماعی، تامین سفری سالم و ایمن و مسئولانه، حفظ محیط زیست و بهبود فرهنگ تعامل اجتماعی ۴۷۷۰ (نفر روز) از اعضای جوانان در این طرح مشارکت دارند.

وی گفت: در این طرح در پست‌های ثابت خدماتی از قبیل پویش ملی بهرفت، فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع‌رسانی و راهنمایی)، مسابقه فرهنگی عکس و فیلم کوتاه بشر دوستی، ویژه برنامه مناسبتی (رفیق خوشبخت ما) و نیز خدمات اکیپ‌های سحاب به مسافرین ارائه می‌شود.

غلامی در انتها افزود: مردم و مسافرین گرامی در صورت نیاز به خدمات جمعیت هلال احمر در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس گیرند.

Share