سردار محمد عبدالله پور: بسیج باید بومی شده و برای حل مشکلات در هر استان راه حل پیدا کند

سرهنگ عباس حسینی جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار شد

در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ حسن حبیبی تقدیر و سرهنگ عباس حسینی به عنوان جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار در این مراسم با بیان اینکه جامعه نخبگانی بسیج می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات کمک کند، اظهار کرد: در گیلان نخبگان بسیجی بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف وجود دارد که اگر از ظرفیت آنان استفاده شود می ‌توان به رشد و تعالی گیلان کمک کرد.

سرهنگ عباس حسینی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو بسیج اقشار گفت: ساماندهی هییت‌های اندیشه ورز، شبکه سازی مجموعه بسیجیان، گفتمان سازی سیاست‌های استان از جمله مهم ترین برنامه‌های بسیج اقشار است.

 سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمن دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: استکبار به خوبی از امکانات و ظرفیت بسیج آشنا بوده و به همین دلیل تمام هدفش کمرنگ جلوه دادن این نهاد مقدس در کشور است.

وی یکی از مهم‌ترین هدف بسیج را برطرف کردن مشکلات ادارات دانست و گفت: بسیج اقشار باید مشکلات سازمان‌ها را برطرف کند لذا فقط نباید به ارائه گزارش به مسوولان اکتفا کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بومی سازی بسیج در کشور بیان کرد: در امور اقشار بسیج ۱۷ سازمان وجود دارد که هر کدام دارای ظرفیت و نیروهای متخصص بسیار خوبی هستند که در صورت درست عمل کردن به وظایف خود می‌توانند تمامی مشکلات را بطرف کنند.

عبدالله پور با بیان اینکه هر نقطه از گیلان دارای یک نعمت الهی به منظور رشد اقتصادی است، تصریح کرد: بسیج باید بومی شده و برای حل مشکلات در هر استان راه حل پیدا کند لذا یکی از درخواست ما از بسیج اقشار ارائه راه حل مناسب است نه گزارش کار.

وی با اشاره به نقش بی نظیر بسیج در حل بحران کرونا در گیلان افزود: کرونا به مسوولان نشان داد که بسیج دارای چه ظرفیت بالقوه‌ای در کشور است که باید از نیروهای متخصص در سازمان بسیج اقشار در خودکفایی استان گیلان در تولید بسیاری از محصولات استفاده کرد در غیر این صورت هیچ مشکلی در کشور برطرف نخواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان برنج، زیتون و زراعت چوب را یکی‌ از نقاط قوت گیلان در حوزه کشاورزی دانست و گفت: بسیج اقشار به ویژه بسیج امور کشاورزی در حوزه خود کفایی برنج و دانه روغن طرح‌های بسیار خوبی را ارائه داده و اخیرا یک زمین ۱۰ هزار هکتاری به منظور کاشت نهال در اختیار بسیج کشاورزی قرار گرفته است.

بسیج منشا خوبی‌ها است

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان‌الله محمدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مسوولان باید از فرصت خدمت به مردم نهایت بهره را ببرند، اظهار کرد: در قرآن و آیات و روایات خدمت به مردم و مستضعفین بسیار تاکید شده است به این منظور مسوولان باید از فرصت خدمت برای به سعادت رسیدن در دنیا و آخرت استفاده کنند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان بسیج را منشا خوبی‌ها معرفی کرد و گفت: بسیج منشا خوبی و سازندگی است لذا با وجود بسیج وجود مشکل در کشور پذیرفتنی نیست.

سرهنگ حسن حبیبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها نقش موثر گروه‌های مردمی بعد از پیروزی آن است، اظهار کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم تا پای جان از این انقلاب دینی و الهی دفاع کرده و اجازه جدایی یک وجب از این خاک‌ توسط دشمنان را نداند.
وی با اشاره به نقش بسیج مستضعفین در ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در ایام کرونا گفت: با دور اندیشی امام راحل(ره) از ظرفیت مردم در عرصه‌‌های مختلف با تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج استفاده شد و این نهاد در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و ایام کرونا به ویژه تاثیر گذاری خود را نشان داد.
جانشین سابق فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار نقش بسیجیان گیلانی در تسریع روند واکسیناسیون را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: در تزریق واکسن دانشگاه علوم پزشکی گیلان بعضا با کمبود نیرو مواجه شده بود ولی این بسیجیان گیلانی بودند که با حضور شکوهمند خود، روند تزریق واکسیناسیون در گیلان را تسریع یافت که جای بسیار قدردانی دارد.
حبیبی با قدردانی از تمامی بسیجیان در امور اقشار اظهار کرد: سازمان بسیج اقشار یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در سپاه پاسداران است زیرا در این سازمان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این روند به طور یقین ادامه‌دار است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج اقشار از ظرفیت متخصصین هر حوزه به منظور حل مشکلات عمده در گیلان استفاده کرده است، بیان کرد: همواره سازمان بسیج اقشار در کنار دستگاه اجرایی بوده و به کارآمدی آنان کمک کرده و نمونه بارز آن بسیج جامعه پزشکی در دوران کرونا بوده است.
جانشین سابق فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار با تاکید بر لزوم توجه به استفاده حداکثری از بسیجیان در امور اجرایی کشور افزود: دولت مردمی و قوی باید بیش از بیش از ظرفیت بسیج استفاده کند زیرا تنها راه حل مشکلات کشور لزوم توجه به امکانات و ظرفیت انسانی بسیج بوده و استکبار با دانستن همین نکته سعی در تضعیف این نهاد مقدس دارد.

در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ حسن حبیبی تقدیر و سرهنگ عباس حسینی به عنوان جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور بسیج اقشار معرفی شد.

Share