امام جمعه شهرستان تالش؛

سرمایه گذار اسکله بندر تالش دارای حسن شهرت در صنایع چوب است

امام جمعه شهرستان تالش معتقد است که نمی‌توان از کنار طرح‌های اشتغال آفرین، آن هم در سالی که موسوم به مانع‌زدایی در تولید و اشتغال و معیشت است به راحتی عبور کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سالهاست که بحث احداث بندر در تالش در میان مسؤولین این شهرستان مطرح شده است.

اما در همین راستا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از عدم امکان اجرای این پروژه به دلیل وجود موانع قانونی خبر می‌دهد.

احمد آقایی امروز با حضور در دفتر امام جمعه تالش به تشریح مشکلات و موانع پیش روی این پروژه پرداخته و وجود دو بندر در نزدیکی تالش (آستارا و انزلی)، گزارشات متعدد از سوی گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، رعایت حریم ۶۰ متری دریا و همچنین‌ عدم وجاهت قانونی بندر خصوصی با کاربری واردات چوب را از اصلی‌ترین دلایل مخالفت دستگاه قضا با این طرح عنوان می‌کند.

وی به سوء‌استفاده برخی افراد سودجو در قالب سرمایه‌گذار و اخذ سند برای اراضی ملی و در نهایت‌ عدم اجرایی پروژه و تشکیل پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی کشور اشاره کرده و معتقد است اگر هدف سرمایه‌گذار واردات چوب می‌باشد این امکان در بندر آستارا و انزلی موجود می‌باشد که احداث بندر جدید برای این امر منطقی بنظر نمی‌رسد.

همچنین حجت الاسلام مجتبی نورزاد در حاشیه بازدید از محل جا نمایی اسکله بندر تالش به همراه معاون دادگستری گیلان بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و مانع زدایی در امر اشتغال جوانان تاکید داشت و گفت: تالش محصور در میان دریا و جنگل است و همه باید نسبت به حفظ و صیانت از مواهب طبیعی کوشا باشیم اما این نباید به معنای توقف توسعه باشد در غیر این صورت مسئولان کشوری بگویند که ما برای جوانان بیکار تالشی به چه نحوی اشتغال ایجاد کنیم.

وی افزود: مواهب طبیعی متعلق به همه‌ی مردم و جامعه است و میتوان با رعایت ملاحظات قانونی در طرح های اقتصادی که برای عموم جامعه نفع دارد از آن بهره برد

امام جمعه تالش با اشاره به موضوع احداث اسکله بندر تالش که به دستور مقام قضایی مسکوت باقی مانده است، اظهار داشت: سرمایه گذار اسکله بندر تالش دارای حسن شهرت در صنایع چوب در سطح کشور می باشد و نباید نسبت به استفاده از این ظرفیت غافل ماند و انتظار داریم مسئولین امر برای اگاهی بیشتر از انگیزه و برنامه های سرمایه گذار نشستی را برگزار نمایند.

Share