دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

دو راهی بزرگ اعضای شورا؛ ثبات مدیریت شهری یا پایبندی به تعهد و پیمان گروهی

حالا امروز چهارشنبه درحالی که تنها چند ساعت به استیضاح شهردار رشت باقیمانده، گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که کفه مخالفان استیضاح علوی در حال سنگین‌تر شدن است و با توجه به مخالفت افکار عمومی و بزرگان استان با طرح استیضاح و دست یاری شهردار رشت، تعدادی از اعضای شورا رای و نظر پیشین خود برگشته‌اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در حالی موضوع طرح سوال و استیضاح شهردار رشت طی حداقل یک ماهه اخیر تبدیل به دغدغه مدیریت شهری شده که رشتوندان انتظار داشتند شورا و شهرداری رشت در آستانه نوروز ۱۴۰۱ به دنبال ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم باشد و دیگر در دوره شورای ششم شاهد اینگونه اختلافات نباشیم.

طی سال‌های اخیر هیچگاه به این گونه نبوده که استیضاح یک شهردار آن‌هم تنها پس از ۳ ماه از حضورش اینقدر بین اقشار مختلف مردم مخالف داشته باشد؛ آن‌هم در رشت به عنوان شهری که رکورددار تعویض پیاپی شهرداران و بی‌ثباتی در مدیریت شهری است.

بزرگان استان نیز نسبت به این روند گلایه‌هایی داشتند تا جایی که آیت‌الله فلاحتی در دیدار اعضای شورا با بیان اینکه تصمیم نهایی درباره شهردار با شورای شهر رشت است، یادآور شده بود: اعضای شورا هوشمندانه تصمیم بگیرند و آیا این مناقشه در مدیریت بعدی هم پیش خواهد آمد؟!

استاندار گیلان نیز با انتقاد از درگیری پیاپی اعضای شورا و شهرداران هشدار داده بود که سکوت خود را خواهد شکست و نمی‌گذارد که وضع اینگونه باقی بماند.

از سوی دیگر، رسانه‌ها و افکار عمومی استان نیز فارغ از اینکه چه کسی شهردار رشت است، خواستار این هستند که شورا به بی‌ثبات سازی مدیریت شهری پایان دهد.

ابتدای هفته جاری بود که امیرحسین علوی طی نامه‌ای خطاب به شهروندان و اعضای شورا دست یاری به سوی اعضای شورای شهر رشت دراز کرد و نوشت: “همه ما مفتخر به اعتماد مردم هستیم و این بارِ گران مسئولیت را سنگین‌تر و سنگین‌تر می‌کند. از همه رشتوندان در هر جایگاه و منصب و با هر گرایش فکری دعوت می‌کنم دست در دست هم برای رشت جامه جهاد بر تن کنیم و برای اعتلای این شهر تلاش کنیم.”

حالا امروز چهارشنبه درحالی که تنها چند ساعت به استیضاح شهردار رشت باقیمانده، گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که کفه مخالفان استیضاح علوی در حال سنگین‌تر شدن است و با توجه به مخالفت افکار عمومی و بزرگان استان با طرح استیضاح و دست یاری شهردار رشت، تعدادی از اعضای شورا رای و نظر پیشین خود برگشته‌اند و قصد دارند با استیضاح شهردار رشت مخالفت کنند.

موافقان استیضاح امروز در یک دو راهی بزرگ قرار دارند؛ دو راهی درخواست مردم به ثبات مدیریت شهری یا پایبندی به تعهد گروهی!

پر واضح است که در این مسیر اقشار مختلف مردم انتظار دارند که اعضای شورا تنها به سوگندی که در استانداری در جلسه تحلیف خورده‌اند پایبند باشند و تعهد به مردم برای ایجاد ثبات شهری می چربد بر عهد و پیمان گروهی.

در پایان همانطور که اعضای شورای ششم خود را انقلابی می‌دانند به نظر می‌رسد در شرایط کنونی انقلابی‌گری یعنی اینکه با یک تصمیم هوشمندانه به آنچه که خیر و صلاح شهر در آن است عمل کنیم و در این مسیر از اینکه رای ما در گذشته چه بوده و امروز چه چیزی است فکر نکنیم و مطمئن باشیم که امروز آحاد مردم از اعضای شورای شهر رشت که به ثبات مدیریت شهری در عمل پایبند باشند، حمایت خواهند کرد.

Share