آیت‌الله فلاحتی در حاشیه سفر یک روزه خود به آستارا؛

اگر سازمان بنادر امکان لایروبی بندر آستارا را ندارد به بخش خصوصی واگذار کند

فلاحتی گفت: سازمان بنادر و کشتیرانی لایروبی بندر آستارا را بر عهده بگیرد تا مسئله لایروبی حل گردد و اگر این امکان برای سازمان بنادر فراهم نیست به شرکت خصوصی که سال‌هاست در حال کار در این منطقه است واگذار کند که حتی اعلام کردند ظرف شش ماه می‌توانیم لایرویی را برعهده بگیریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به بازدید از دو منطقه اقتصادی شهرستان آستارا گفت: این دو منطقه شامل بندر تجاری آستارا و دیگری راه آهن این شهرستان بود.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه در هر دو منطقه مشکلاتی وجود دارد، گفت: این مشکلات با همکاری دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های آسیای میانه به ویژه آذربایجان حل خواهد شد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی لایروبی بندر آستارا را بر عهده بگیرد تا مسئله لایروبی حل گردد و اگر این امکان برای سازمان بنادر فراهم نیست به شرکت خصوصی که سال‌هاست در حال کار در این منطقه است واگذار کند که حتی اعلام کردند ظرف شش ماه می‌توانیم لایرویی را برعهده بگیریم.

فلاحتی با اشاره به اینکه بندر آستارا فرصت خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی است و لازمه‌ی صادرات نیز پهلو گرفتن کشتی‌های آسیای میانه در این بندر است، تصریح کرد: پس باید لایروبی انجام شود تا کشتی‌ها به راحتی مستقر شوند.

به گزارش دیارمیرزا، وی در راه آهن آستارا نیز گفت: در دولت قبل نمایندگان کشور آذربایجان متعهد شده بودند که بخش اعظم راه آهن را انجام خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: از دولت ایران می‌خواهیم این مسئله را از طریق وزرات امورخارجه پیگیری کند و همچنین از کشور برادر و دوستمان آذربایجان می‌خواهیم این پروژه را ساماندهی کنند.

فلاحتی در پایان تأکید کرد: اگر این کریدور سبز شمال به جنوب شکل بگیرد ارتباط اقتصادی با آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا شکل خواهد گرفت که به نفع هر دو دولت خواهد بود.

Share