نماینده ولی فقیه در گیلان

نوع پوشش برخی از افراد هنجارشکنی است|۹۰ درصد از مردم با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنایی ندارند

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از مردم با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنایی ندارند، بیان کرد: حقوقدانان باید مسائل حقوقی را به بخش‌های مختلف جامعه تسری دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه استان و آموزش و پرورش گیلان حضور یافت و با هیأت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان دیدار کرد.

آموزش و پرورش مروج سبک زندگی قرآنی در جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان بر استفاده از ابزارهای جدید برای ترویج فرهنگ دینی در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی و قرآنی باید توسط آموزش و پرورش در جامعه ترویج داده شود.
آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه استان و آموزش و پرورش گیلان با تأکید براینکه در کار فرهنگی انسان باید از نشاط برخوردار باشد اظهار کرد: جلسه‌های طولانی نشاط را از انسان سلب می‌کند و روحانیون در مدارس کوتاه صحبت کنند.
وی به ولایتمداری مردم گیلان در طول یک‌هزار سال گذشته اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود سابقه فرهنگی در استان، همه دغدغه فرهنگ دینی و بومی داریم.
امام جمعه رشت با اشاره به هجمه‌های فرهنگی مختلف در گیلان، بیان کرد: استان گیلان از گذشته محل ورود تمام فرهنگ‌ها بوده اما با حضور علما، فرهنگ دینی مردم حفظ شده است.
آیت‌الله فلاحتی، یکی از کارکردهای فرهنگ را در عرصه ورزش دانست و تصریح کرد: ورزش همگانی و ورزش قهرمانی دو موضوع در امر ورزش است.
وی با بیان اینکه متروک بودن فرهنگ بومی در ورزش سبب ایجاد بیماری‌های مختلف در سطح جامعه می‌شود، متذکر شد: امر مذکور باید دغدغه مسؤولان در مدارس باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ورود روحانیون به مراکز آموزشی را امر مبارکی دانست و اذعان کرد: زمانی که دانشگاهیان مشاهده کنند یک عالم دینی نسبت به مسائل روز آشنایی دارد، شگفت‌زده می‌شوند.
آیت‌الله فلاحتی بر شناخت بیشتر دو گروه دانشگاهی و حوزوی نسبت به همدیگر تأکید کرد و یادآور شد: اکنون معلمان دارای اندیشه‌های بالنده‌ای هستند و طرح‌های خوبی ارائه می‌کنند.
وی با تأکید بر مطالعه معلمان و طلبه‌ها در آگاهی از دانش روز، اظهار کرد: اگر امروز به ساختار نوین فرهنگی دنیا آشنا نباشیم ما را به تسلیم می‌کشانند.
امام جمعه رشت، تربیت نسل جدید را نیازمند مطالعه در تمام عرصه‌ها عنوان کرد و افزود: متولیان امور تربیتی و فرهنگی باید برای افق بلندمدت جامعه برنامه داشته باشند.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ دینی باید از ابزارهای جدید در عرصه‌های مختلف استفاده کرد، گفت: سبک زندگی اسلامی و قرآنی باید توسط آموزش و پرورش در جامعه ترویج داده شود.
وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تمام معلمان را تأثیرگذار خواند و بیان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی جمعی نیازمند انگیزه است.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به وجود علمای بزرگ در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: شناسایی و معرفی روحانیون و برجستگان حوزه‌های علمیه به دانش‌آموزان بسیار مهم است.

استفاده از ۴۰۰ مبلغ دینی در مدارس گیلان
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود دو مدرسه ویژه علوم اسلامی در شهرهای رشت و تالش اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان بیشتری در مدارس مذکور جذب شوند.
نادر جهان‌آرای از بهره‌گیری از ۴۰۰ مبلغ دینی در مدارس گیلان در طول سال خبر داد و بیان کرد: توانمندسازی همکاران روحانی برای تاثیرگذاری بیشتر به دانش‌آموزان در دستور کار است ضمن اینکه می‌توانیم پژوهش‌های مختلفی به طور مشترک با حوزه‌های علمیه گیلان داشته باشیم.

بسیاری از ناهنجاری‌ها به دلیل بی‌اطلاعی از مسائل حقوقی است

نماینده ولی فقیه در گیلان بر آگاهی اقشار مختلف جامعه از مسائل اجتماعی و حقوقی تأکید کرد و گفت: بسیاری از ناهنجاری‌ها که در جامعه به وجود می‌آید و گلایه‌های مردم از دستگاه قضا به دلیل عدم اطلاع از مسائل حقوقی و قضایی است.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با هیأت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان استان با اشاره به اینکه حقوق دانشی است که باید تمام مردم از آن آگاهی داشته باشند اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها که در جامعه به وجود می‌آید و گلایه‌های مردم از دستگاه قضا به دلیل عدم اطلاع از مسائل حقوقی و قضایی است.
وی ادامه داد: اگر مردم حداقل ۲۰ درصد از مسائل حقوق اجتماعی را بدانند بسیاری از معضلات جامعه برطرف می‌شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از مردم با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنایی ندارند، بیان کرد: حقوقدانان باید مسائل حقوقی را به بخش‌های مختلف جامعه تسری دهند.
آیت‌الله فلاحتی بر آگاهی اقشار مختلف جامعه از مسائل اجتماعی و حقوقی تأکید کرد و گفت: نوع پوشش برخی از افراد در جامعه هنجارشکنی محسوب می‌شود و طبق قانون هنجارشکنی جرم است.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مسائل حقوقی به مردم می‌تواند یکی از کارکردهای بسیج حقوقدانان باشد، تصریح کرد: وظیفه مسؤولان به‌ویژه دستگاه قضایی دفاع از مظلوم است.
نماینده ولی فقیه بر عمل کردن به قانون توسط دستگاه قضا تأکید کرد و متذکر شد: امر مذکور باید با ظرافت انجام شود ضمن اینکه بسیاری از مراجعه کنندگان به محاکم قضایی نیاز به مشاوره حقوقی دارند.
آیت‌الله فلاحتی، خواستار مطالعه بسیار و عمیق حقوقدانان شد و خاطرنشان کرد: قضات فصل‌الخطاب هستند و به این دلیل باید به طور دائم مطالعه داشته باشند.
وی، موضوع اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها را مهم توصیف کرد و یادآور شد: بسیاری از برنامه‌های زندگی خانوادگی را جوانان از رسانه‌های بین‌المللی یاد می‌گیرند و در این زمینه مسائل خانوادگی را باید با بیانی جاذبه‌دار به جامعه منتقل کرد.

فضای مجازی بنیان خانواده را هدف رفته است
رئیس کل دادگستری گیلان نیز در جلسه مذکور به مسؤولیت‌پذیری بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ورود به بخشی از مشکلات جامعه و برطرف کردن آن از رویکردهای بسیج حقوقدانان است.
احمد سیاوش‌پور، یکی از مشکلات جامعه را عدم آگاهی از مسائل حقوقی عنوان کرد و افزود: امر مذکور در اقشار مختلف مشاهده می‌شود و انتقال مسائل حقوقی به جامعه را پیگیری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج در آسیب‌شناسی زندگی مشترک مهم است، تصریح کرد: بخشی از پرونده‌های خانوادگی مربوط به القائات فضای مجازی بوده که به طور خزنده و بسیار عمیق بنیان خانواده را هدف رفته است.
این مسؤول، راهکار مقابله با القائات فضای مجازی را آگاهی‌رسانی دانست و بیان کرد: نیاز است اجماعی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود.


راه‌اندازی ۶ کانون بسیج حقوقدانان در گیلان
رئیس بسیج حقوقدانان گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به اینکه هیأت اندیشه‌ورز حقوقدانان در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل شده است اظهار کرد: سال ۸۹ اقشار مختلف بسیج در استان راه‌اندازی شده است.
سعید بابایی از کسب رتبه نخست بسیج حقوقدانان گیلان در سال ۹۶ در کشور خبر داد و افزود: ارائه مشاوره‌های حقوقی به مردم در نقاط مختلف استان از برنامه‌های بسیج حقوقدانان گیلان است.
وی با بیان اینکه تعداد شش کانون بسیج حقوقدانان در گیلان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: تعداد ۱۲ دفتر بسیج حقوقدانان در شهرستان‌های مختلف تشکیل شده است.

Share