مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی اعلام کرد؛

اعلام شهرهای جایگزین برای سفر در ۸ استان پرمسافر؛ از عسلویه تا کنارک

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، شهرهای جایگزین برای سفر در هشت استان‌ پرمسافر و پرازدحام را اعلام کرد. معرفی استان‌ها و شهرهای کم‌مسافر و خلوت‌تر در نوروز برای توزیع مکانی سفر انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی فاطمی گفت: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان‌های اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد رزرو شده است. برای همین، در هر یک از این هشت استان، شهرهای جایگزین را که هنوز ظرفیت اقامتی خالی دارند شناسایی کرده‌ایم.

به گفته او، شهرهای آران و بیدگل، شهرضا و نجف‌آباد در استان اصفهان، تنگستان و عسلویه در استان بوشهر، نیشابور و سبزوار در خراسان رضوی، کنارک و دشتیاری در سیستان و بلوچستان، فیروزآباد، لار، مرودشت و کازرون در استان فارس، میناب، بندرلنگه و سیریک در استان هرمزگان و مهریز و بافق در استان یزد، با توجه به ظرفیت اقامتی خالی‌ای که دارند، پیشنهاد می‌شوند.

فاطمی همچنین گفت: مراکز اقامتی تمام شهرهای دو استان گیلان و مازندران بیش از ۸۰ درصد رزرو شده‌اند، بنابراین شهر جایگزینی در داخل این دو استان اعلام نشده است.


مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی قبلا استان‌های خلوت‌تر را برای سفر در نوروز به مردم پیشنهاد کرده بود که البرز، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، سمنان، کرمان و مرکزی از آن جمله بودند.

او گفته که معرفی استان‌ها و شهرهای کم‌مسافر و خلوت‌تر در نوروز برای توزیع مکانی سفر انجام می‌شود.

Share