رئیس پلیس راه گیلان تشریح کرد؛

برنامه‌ریزی پلیس راه گیلان برای نوروز ۱۴۰۱ در مناطق گردشگری استان

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به احتمال افزایش مسافرت‌های نوروزی از آمادگی کامل پلیس راه استان برای تامین امنیت جاده‌ها و نقاط گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راه استان گیلان با اشاره به احتمال افزایش مسافرت‌های نوروزی از آمادگی کامل پلیس راه استان برای تامین امنیت جاده‌ها و نقاط گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

سرهنگ جاور صفاری در دیدار با ولی جهانی، سرپرست اداره کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی استان اظهار داشت: بی‌تردید ارتقاء ایمنی عبور و مرور در سطح جاده‌ها نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌ها بوده و سازمان گردشگری می‌تواند نقش سازنده‌ای در ارتقای فرهنگ ترافیک و آموزش رانندگی و اطلاع‌رسانی شرایط خاص جاده‌های استان به مسافران داشته باشد.

وی افزود: شمارش معکوس برای آغاز فصل سفر پس از دو سال دلهره و محدودیت‌های کرونا در حالی آغاز شده که در نخستین تعطیلات نوروزی کیفیت جاده‌ها و وسایل نقلیه شخصی ایمنی سفرهای نوروزی را به چالش می‌کشد.

رئیس پلیس راه استان گیلان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود هم زمانی مناسب‌های ماه شعبان و عید نوروز تقاضای سفرها را افزایش دهد به طوری که می‌توان گفت سونامی سفر در راه است لذا باید از هم اکنون برای تسهیل در عبور و مرور مسافران برنامه ریزی کرد.

این مقام انتظامی اذعان داشت: پلیس راه استان گیلان نیز متناسب با این تغییر الگوی سفر، بخش عمده‌ای از توان خویش را به سمت مراکز تفریحی و گردشگری برای تامین امنیت ترافیکی شهروندان و میهمانان نوروزی هدایت و بکارگیری کرده است.

سرهنگ صفاری بیان داشت: طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و مخاطره‌آمیز، خودروهای هنجارشکن و تورهای گردشگری فاقد مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.

وی همچنین از شهروندان و مسافران نوروزی خواست با توجه به کمبود پارکینگ و فضای پارک خودرو در حاشیه جاده‌ها، حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

Share