پس از عدم اجرای دستور ریاست جمهوری توسط صداوسیما؛

آزادسازی ساحل خشک اسطلخ زیباکنار توسط مردم به صورت آتش به اختیار

درحالی که طی روزهای اخیر اعتراض مردم خشک اسلطخ نسبت به جمع آوری فنس ها ادامه داشته که آنها امروز آتش به اختیار وارد میدان شده و نسبت به جمع آوری فنس و آزادسازی ساحل اقدام کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز (چهارشنبه ۴ اسفند ماه) حدود ۶۰ نفر از اهالی روستای خشک اسطلخ بخش لشت نشا با حضور در منطقه محصور شده ساحل در اختیار صداوسیمای کشور در آن منطقه نسبت به تخریب بخشی از میله‌های فنس‌ و آزادسازی ساحل اقدام کردند.

 مردم روستای خشک اسطلخ شنبه (سی بهمن ماه) نیز به نشانه‌ اعتراض به این منطقه رفته بودند که با صحبت‌های مسئولین و قول تخریب فنس‌ها تا روز سه‌شنبه به خانه‌های خود بازگشتند اما پس ازعدم تخریب فنس‌ها امروز مجددا دست به اعتراض زدند.

این اعتراض با حضور نیروی انتظامی و اعلام این موضوع که قطعا مسئولین بخش و شهرستان پیگیر تخریب این فنس‌ها هستند، به پایان رسید و بر این نکته تاکید شد که این ماجرا توسط مردم به صورت قانونی پیگیری شود.

گفتنی است؛ استاندار گیلان و رئیس کل دادگستری استان نیز پیگیر تخریب فنس‌ها غیرقانونی نصب شده در اراضی ساحلی هستند و فنس‌های نصب شده توسط صداوسیمای کشور در روستای خشک اسطلخ نیز باید برداشته شوند.

به گزارش دیارمیرزا، علت‌عدم تخریب فنس‌های ساحل روستای خشک اسطلخ از توسط صداوسیما به گفته این سازمان مشکلات امنیتی برای دکل نصب شده در این منطقه است اما به گفته‌ یک فرد مطلع به دیارمیرزا، استاندار گیلان تأکید بر برداشته شدن فنس‌ها با وجود دکل صداوسیما داشته است.

درحالی فرصت ۲۰ روزه آزادسازی ساحل به اتمام رسید که سازمان صدا و سیما حاضر به تمکین نسبت به دستور ریاست جمهوری نشد و در این بین تعیین دو بار ضرب الاجل توسط استاندار گیلان و بازدید میدانی او نیز نتوانست این سازمان را مجاب کند تا ساحل خشک اسطلخ زیباکنار را بازگشایی نماید.

Share