مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان:

۶۳۸ پروژه تامین برق شهری و روستایی گیلان در دهه فجر افتتاح خواهد شد

محمد اسماعیل هنرمند از افتتاح ۶۳۸ پروژه تامین برق شهری و روستایی گیلان در دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل هنرمند ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: در راستای تحقق شعار “تلاش بی منت، تامین برق پایدار، آسایش و رفاه مشترکین” پروژه های شرکت توزیع برق گیلان در قالب برکناری شبکه های فرسوده و جایگزینی آنها با احداث کابل خودنگهدار، نصب ترانسفورماتور برق، رفع ضعف برق، افزایش قدرت ترانس های هوایی، احداث و اصلاح شبکه فشار متوسط، تعویض پایه های فرسوده و برق رسانی روستایی می باشد و در دهه فجر ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: روستاهای شیروا، دشت دامن وچالنه خوار که جز مناطق کم برخوردار و عمدتاً صعب العبور شهرستان رضوانشهر هستند در دهه مبارک فجر سالجاری مورد برق رسانی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این روستاها با احداث ۳.۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط ، یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف و سه دستگاه ترانسفورماتور مورد برق رسانی قرار خواهند گرفت و مجموعاً ۲۶ خانوار از نعمت روشنایی بهره مند خواهند شد.

هنرمند تاکید کرد: در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم ، تلاش شد رضایتمندی مشترکین شهری و روستایی در اولویت تامین برق قرار گیرد.

برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار در اولویت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه ۲۵۶۹ روستای برقدار در گیلان وجود دارد تاکید کرد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵ ، تا سال ۱۳۸۹ برق دار شدند و درحال حاضر برق رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی  در دست اقدام است .

هنرمند اضافه کرد: توزیع برق گیلان در کل استان قریب به ۳۱ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۳۹۲۴ دستگاه ترانسفورماتور برق دارد.

وی در خاتمه گفت: اینشرکت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۵۴ هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود ۷۸ درصد کل مشترکین را ، مشترکین خانگی تشکیل می دهند و بیشترین فراوانی را در سطح استان گیلان به خود اختصاص داده اند.

ارائه خدمات بصورت غیرحضوری مهم تر از همیشه

محمد اسماعیل هنرمند خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و همچنین اهمیت تحقق دولت الکترونیک،  مشترکین محترم می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات این شرکت بهره مند شوند و این امر با نصب اپلیکشن “برق من” و باثبت  شماره شناسه ۱۳ رقمی اشتراک امکان پذیر می باشد.

وی تصریح کرد: هم استانی های گرامی می توانند اپلیکیشن برق من را  از طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق گیلان و کافه بازار دانلود کرده و از مزایای این نرم افزار جامع خدمت رسان بهره مند شوند و با این کار با کادر محترم درمان و قطع زنجیره انتقال کووید ۱۹ همراهی کنند.

Share