خواسته های محمدنژاد از رئیسی؛

منطقه ویژه اقتصادی لنگرود، پسماند، تسطیح اراضی کشاورزی و قیمتگذاری برگ سبز چای

نماینده لنگرود در آستانه سفر رییس جمهور به گیلان گفت: اولین خواسته‌ای که برای شهرستان لنگرود داریم، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای لنگرود است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا درباره سفر رییس جمهور به گیلان گفت: اولین خواسته‌ای که برای شهرستان لنگرود داریم، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برای لنگرود است.

پرویز محمدنژاد اظهار داشت: سالهاست که چنین تصمیمی برای شهرستان لنگرود گرفته شده و اما متاسفانه هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

محمدنژاد در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان لنگرود دارای ظرفیت گردشگری بالایی است، تصریح کرد: درخواست دیگری که از آقای رییسی برای توسعه و پیشرفت شهرستان داریم ساماندهی و تامین اعتبار برای بندر چمخاله است که به لحاظ زیرساخت مهم برای ما بسیار اهمیت دارد و انتظار داریم دستورهای لازم برای تسریع بخشیدن به این پروژه داده شود.

وی ادامه داد: از درخواستهای دیگری که پیگیر آن هستیم مسئله بسیار مهم پسماند است که معضل زیست محیطی و اجتماعی به همراه داشته و تاکنون اعتبارات لازم را جذب کردیم اما باز هم نیاز به اعتبار برای مسئله پسماند در لنگرود داریم.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه تسطیح اراضی شالیزاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بالغ بر هزار هکتار از زمین‌های لنگرود نیاز به ساماندهی و تجهیز دارند.

محمدنژاد با بیان اینکه شهرستان لنگرود از شهرستان‌های گیلان است که همه‌ساله در فصل کشاورزی با کمبود آب مواجه است، گفت: اگر بتوانیم از ذخایرآبی خود شهرستان استفاده کنیم قطعا نیازی به سد سفیدرود نخواهیم داشت و این ذخایر با دو سد لاستیکی در اطاقور می‌توانیم کمبود آب کشاورزی را در شهرستان لنگرود کاهش بدهیم.

وی در مورد قیمت برگ سبزچای گفت: آنچه که مسلم است عدالت لازم در این محصول استراتژیک و مهم دیده نشد است زیرا چای گیلان سالم‌ترین چای دنیا است. آنجه که سبب انگیزه بیشتر در بین چایکاران می‌شود درآمد کافی از کشاورزی است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد: بیشتر چایکاران ما تک محصولی هستند و درآمد اول و آخرشان چای است و باید توجه بیشتری در قیمتگذاری این محصول صورت گیرد.

لزوم مدیریت مصرف برق

محمدنژاد در مورد افزایش تعرفه برق در کشور نیز به دیارمیرزا گفت: دولت از اول بهمن افزایش برق را اعمال کرده است. این افزایش منطقی است ۷۵ درصد از مردم زیر الگوی مصرف از انرژی برق استفاده می کنند یعنی غالب مردم ما از الگوی مصرف تبعیت می‌کنند.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه برق بر اساس الگوی مصرف است و باتوجه به اینکه مردم بیشتر از الگوی مصرف پیروی می کنند و اگر از الگوی مصرف عدول کنند، شامل افزایش تعرفه‌ها نخواهند شد.

محمدنژاد با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق اظهار کرد: قرار نیست هرکسی وضع مالی خوبی داشته، هرچقدر میخواهد برق مصرف کند.

Share