یادداشت/ سید تقی موسویان

عامل رکود و جهش در کشور فقط و فقط نمایندگان مجلس هستند!

مدیر ضعیف هرگز روی همکار قوی تاثیرگذار نیست و او هم از افراد چاپلوس و بی‌مسئوولیت استفاده می‌کند و این امر در نهایت منجر به رکود سازمان‌ها می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید تقی موسویان، دبیر جامعه اسلامی مدیران گیلان در یادداشتی نوشت؛

عامل رکود و جهش در کشور فقط و فقط نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

دولت‌ها از مردم رأی می‌گیرند و بعد از کلی گفتگو و مناظره و مباحثه بین رقبا در حین انتخابات؛ لیکن بلافاصله پس از انتخابات دولت اولین رایزنی‌ها را با مجلس انجام می‌دهد.

در انتخاب وزرا و کابینه باید مجلس رأی اعتماد بدهد و از همین جا نقطه شروع یک کار مهم برای چهارسال است.

تعدادی از نمایندگان به تجربه و کارآمدی افراد توجه دارند و تعدادی هم به قول وزرا برای بکارگیری مدیر مدنظر خودشان!

حال اگر نماینده مجلس خودش توانمند باشد سعی می‌کند فردی که از هر نظر شایستگی دارد معرفی کند و اگر نماینده با پول باد آورده روانه مجلس شده باشد و هیچ توانایی ندارد سعی میکند فردی را بعنوان مدیر معرفی کند که از خودش ضعیفتر باشد و برای نماینده مجلس نقش مباشر داشته باشد و نه رقیب و یک مدیر قوی برای یک دستگاه؛ تا آن اداره در حکم دفتر نماینده باشد.

مدیر ضعیف هرگز روی همکار قوی تاثیرگذار نیست و او هم از افراد چاپلوس و بی‌مسئوولیت استفاده می‌کند و این امر در نهایت منجر به رکود سازمان‌ها می‌گردد.

وزارتخانه هم نمی‌تواند روی سازمان‌های زیر مجموعه نظارتی کند؛ چون نماینده پشت مدیر است و فردای آنروز وزیر برای پاسخ بایستی در مجلس حاضر شود.

یکی از وظایف نمایندگان نظارت است. حال مدیری را که خودش انتخاب کرده چگونه می‌خواهد نظارت کند و زبانش هم الکن است چرا که وزیر در پاسخ خواهد گفت: شما دنبال این مدیر بودید.

آیا مجلس انقلابی به فرمایش رهبری توجه می‌کند؟ حضرت آقا فرمودند: نمایندگان در انتخاب مدیران دخالت نکنند. آیا دولت انقلابی توجه دارد امروز ادارات نیاز به یک خانه تکانی جدی دارد.

انتخاب مدیر پاکدست، توانمند، ارزشی، کارشناس و… شعار دولت بود.

جناب آقای رئیسی؛ ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ شما عزم سفر به استان گیلان را دارید. بهتر است یک ارزیابی دقیق نسبت به انتصاب مدیران در همین مدت کوتاه داشته باشید تا متوجه شوید این مدیران دولت انقلابی هستند یا مدیران نمایندگان! یادتان باشد همین فردا سال ۱۴۰۴ است.

آقای رئیسی؛ سید عزیز؛ رئیس جمهور انقلابی؛ رهبر معظم انقلاب در خصوص حضور حداکثری برای انتخابات در پای صندوق‌های آرا فرمودند: اگر نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارید بخاطر ایران پای صندوق رأی بیایید.

و مردم به شما اعتماد کردند، نه به نمایندگان مجلس! تعامل باید باشد نه دخالت. اگر قوا درکار همدیگر دخالت کنند فساد مانند سرطان در رگ و خون جامعه جای میگیرد.

Share