یادداشت/ ابراهیم افشاری؛

آقایان حواستان هست؟! | یک‌بار دیگر متن کامل فرمایشات رهبر انقلاب را بخوانید

برخی شاهکارهای اخیر صورت گرفته از نمایندگان مجلس به خصوص نمایندگان گیلان در حمایت‌های غیر منطقی از کاندیداهای انتخاباتی که به نوعی مغایر با قانون نیز می‎‌باشد نباید به پای جریان انقلاب نوشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابراهیم افشاری در یادداشتی نوشت:

رهبر انقلاب در آخرین دیدار غیر حضوری خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند که توصیه‌ی مؤکّد بنده این است؛ رفتار و گفتار در درون مجلس یازدهم باید جوری باشد که حرف و رویکرد مخالفین این مجلس را تأیید نکند و کارهای هیجانی، احساسی، تصمیم‌گیری‌های دفعی، این‌ها نبایستی وجود داشته باشد.

این بند از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از هر دوره دیگری باید سرلوحه اقدامات بهارستانی‌ها باشد و با توجه به هزینه‌ای که جریان انقلاب ممکن است از هر اقدام خلاف این رویه پرداخت کند باید نمایندگان در این حوزه حداکثر حساسیت را داشته باشند.

اهمیت انتخابات این دوره ریاست جمهوری با توجه به شرایط فعلی کشورمان بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و بر همین اساس هرگونه اظهارنظر از سوی خواص، ضریب دوچندان به خود می‌گیرد.

با این مقدمه باید نهیبی به برخی اتفاقات نامیمون از سوی نمایندگان گیلان و سایر بهارستانی‌ها زد که خواسته یا ناخواسته فشار مضاعفی به جریان انقلاب متفکر آورده‌اند.

آخرین این اقدامات تبدیل‌شدن ستادهای مردمی و دفاتر مراجعات مردمی‌شان به کاندیداهای ریاست جمهوری پس از اقدام نامه تجمیعی مجلسی‌ها و دعوت از رئیس قوه قضائیه برای شرکت در انتخابات و تصدی قوه مجریه است.

جدای از اینکه این اقدام شما به نوعی غیرقانونی بوده و عملاً مهم‌ترین وظیفه ذاتی شما یعنی بعد نظارتی را زیر سؤال می‌برد شما بزرگواران را تبدیل به وکیل الدوله کرده و از یکدستی در مجلس و دولت انقلابی به بی‌دستی سوق می‌دهد، شائبه‌های دورخیز شما برای عزل و نصب‌های احتمالی مدیران اجرایی از سطح عالی تا مدیران شهرستانی را نیز برجسته می‌کند.

اینکه شما این‌گونه رویه از خود به یادگار بگذارید چه انتظاری از برخی افراد کم و بی تجربه در مباحث تقنینی در ارائه لیست‌های مختلف و مستقل انتخاباتی می‌رود و یا این دست از اقداماتِ شما نباید موردنظر هیئت‌های نظارت برای تذکر باشد که اگر این‌گونه نباشد برخورد موازی این هیئت با موارد مشابه، اذهان را به برخورد سلیقه‌ای سوق خواهد داد.

پیشنهاد می‌کنم که یک‌بار دیگر متن کامل فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دیدار غیرحضوری اخیر  به‌دقت مطالعه کنید تا خدای‌ناکرده اقدامات غیرمنطقی سهوی شما ملعبه جریان ضدانقلاب نشده و با رویکرد همه‌گیری به جریان انقلاب منتسب نشود.

Share