مدیر داخلی سینما ۲۲ بهمن رشت؛

رشد ۴ برابری استقبال گیلانی‌ها از جشنواره فیلم فجر | جای خالی فیلم طنز محسوس بود

مدیر داخلی سینما ۲۲ بهمن رشت گفت: جشنواره فیلم فجر امسال به لحاظ درآمد تجاری و کیفیت هنری سطح پایین‌تری نسبت به سال گذشته داشت اما حضور چهار برابری مخاطبان برای تماشای فیلم جای خوشحالی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، «بهنام بروجردی» مدیر داخلی سینما ۲۲ بهمن رشت با اشاره به تعیین ۱۶ فیلم از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر برای نمایش در این سینما، اظهار کرد: به دلیل اکران دوباره برخی از فیلم‌ها، تاکنون ۲۴ فیلم در سینما ۲۲ بهمن رشت در جریان برگزاری جشنواره به نمایش عمومی گذاشته شد.

وی به استقبال چهار برابری مردم از جشنواره فیلم فجر امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: فیلم‌های مرد بازنده، ملاقات خصوصی، موقعیت مهدی، خائن کشی و شادروان، بیشترین تماشاگر را به خود اختصاص داده و فیلم موقعیت مهدی در حوزه دفاع مقدس و جنگ یک سرو گردن بالاتر از سایر فیلم‌های در این حوزه محتوایی بوده است.

بروجردی با انتقاد از انتخاب برخی از فیلم‌ها برای نمایش در جشنواره فیلم فجر، ادامه داد: فیلم‌هایی همچون «لایه‌های دروغ» و «ماهان» به دلیل ساختار تلویزیونی در حد و اندازه حضور در جشنواره فیلم فجر نبودند و عدم حضور تعدادی از کارگردان‌ها و فیلمسازان بزرگ در این جشنواره محسوس است.

مدیر داخلی سینما ۲۲ بهمن رشت با اشاره به دیر رسیدن برخی از فیلم‌ها به جشنواره امسال، اضافه کرد: فیلم‌های «جنگ جهانی سوم» از «هومن سیدی»، «برادران لیلا» از «سعید روستایی» و «تفریق» از «مانی حقیقی» از جمله فیلم‌هایی است که جایشان در جشنواره فیلم فجر خالی بود.

جای خالی فیلم طنز محسوس بود

بروجردی به نبود فیلم طنز و کمدی در جشنواره امسال اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته فیلم «بی همه چیز» از «محسن قرایی» و «شیشلیک» از «محمد حسین مهدویان» به عنوان فیلم‌های طنز در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند اما امسال به قدری نبود فیلمی با این محتوا محسوس بود که مردم به فیلم «شادروان» هم می‌خندیدند.

وی همچنین اظهار کرد: اگرچه جشنواره فیلم فجر امسال به لحاظ درآمد تجاری و کیفیت هنری سطح پایین‌تری نسبت به سال گذشته داشت اما حضور چهار برابری مخاطبان برای تماشای فیلم جای خوشحالی دارد.

بروجردی افزود: معتقدم اگر شرایط کرونایی شهرها تغییر رنگ نمی‌داد یقیناً این میزان استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر به هشت برابر هم می‌رسید.

Share