بخشدار دیلمان در گفتگو با دیارمیرزا؛

دیلمان می تواند تبدیل به قطب زعفران شمال کشور شود | جاده سیاهکل به دیلمان معضل منطقه است

آریامنش با بیان اینکه دیلمان می تواند تبدیل به قطب زعفران شمال کشور شود، افزود: در حال حاضر در ۲۰ هکتار از زمین های این منطقه زعفران کشت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهرام آریامنش بخشدار دیلمان در گفتگو با دیارمیرزا درباره آخرین وضعیت احداث راه ابریشم که دیلمان را به قزوین متصل می کند، افزود: به طول ۱۰ کیلومتر در محدوده گیلان این راه ایجاد شده و با همت نماینده سیاهکل و لاهیجان در مجلس و دولت امیدواریم که این امر را محقق کنیم.

وی با اشاره به افتتاح بالغ بر ۷ میلیارد تومان پروژه بخش دیلمان در دهه فجر گفت: این پروژه ها شامل آسفالت به طول یک کیلومتر، دیوار حفاظتی، کابل خودنگهدار و ترانس برق و مرکز نیکوکاری در دهستان آسیابر است.

آریامنش با بیان اینکه دیلمان بن بستی برای جذب سرمایه گذاری ندارد و دارای  ظرفیتهای بسیار گسترده ای است، افزود: دیلمان بسیار خوش آب و هواست و در تابستان هم هیچ منزلی در دیلمان از کولر استفاده نمی کند.

بخشدار دیلمان همچنین جاده سیاهکل به دیلمان را معضلی برای این منطقه عنوان کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای ترمیم آسفالت با همت نماینده شهرستان بودجه اختصاص یافته و اگر سایر جاده های مواصلاتی دیلمان به قزوین، رودبار، رودسر و املش بهسازی شوند، مطمئنا دیلمان به عنوان قطب گردشگری در استان خواهد درخشید.

آریامنش جمعیت بخش دیلمان را ۱۲ هزار نفر در ۷۸ روستا عنوان کرد و گفت: مهمترین و معضل دیلمان این است که ۸۰ درصد راه های روستایی خاکی یا شوسه هستند.

وی یادآور شد: بخش دیلمان با بهسازی چشمه های موجود مشکلی برای آب نخواهد داشت.

آریامنش با بیان اینکه از اعتبارات نمایندگی ۵ میلیارد تومان توسط آقای فرخی برای احداث این سد اختصاص یافته اظهار کرد: دیلمان می تواند تبدیل به قطب زعفران شمال کشور شود که در حال حاضر در ۲۰ هکتار از زمین های دیلمان زعفران کشت می شود.

وی با اشاره به درآمد مردم منطقه از کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: ۱۴۷ نوع گیاه دارویی در این منطقه وجود دارد که از سرمایه گذاران برای توسعه این بخش نیز دعوت می کنیم.

 

 

 

Share