جانشین فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

دستگیری عامل توهین به مردم گیلان | شناسایی متهم در استان گلستان

سرهنگ حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری فردی که با انتشار ویدیویی اقدام به فحاشی و توهین به مردم گیلان کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری فردی که با انتشار ویدیویی اقدام به فحاشی و توهین به مردم گیلان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حسین حسن‌پور با بیان اینکه در چند روز گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی اقدام به فحاشی و توهین به مردم گیلان کرده است، اظهار داشت: رسیدگی به این موضوع که منجر به دلخوری و ناراحتی مردم این خطه شده بود، بلافاصله از سوی پلیس آغاز شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و تلاش‌های مستمر این فرد هتاک را شناسایی و رد وی را در یکی از شهرستان‌های استان گلستان شناسایی کردند گفت: ماموران پلیس فتا پس از اخذ نیابت قضائی به آدرس محل سکونت این فرد اعزام و متهم مورد نظر را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از اعتراف متهم به جرم خود مبنی بر انتشار این ویدیو توهین‌آمیز در اینستاگرام خبر داد و بیان داشت: متهم دستگیر شده با ابراز ندامت از این اقدام خود از مردم گیلان عذرخواهی کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ۱۸ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ حسن‌پور با اعلام اینکه طبق قانون هرگونه توهین به اشخاص و قومیت‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود اذعان داشت: پلیس با اشراف بر فضای مجازی و قاطعیت در برخورد با جرایم، در کمترین زمان ممکن با اشخاص خاطی که به هر ترتیب باعث تشویش اذهان عمومی و یا ایجاد نگرانی در بین مردم شوند، برخورد می‌کند.

وی در پایان از مردم خواست هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

 

Share