طی عملیات‌های جداگانه صورت گرفت؛

دستگیری عاملان انتشار مطالب توهین‌آمیز و قدرت‌نمایی با سلاح در تالش!

سرهنگ محمد رستمی، فرمانده انتظامی تالش از دستگیری عامل انتشار دهنده مطالب توهین‌آمیز و ضدارزشی در فضای مجازی همچنین دستگیری عامل قدرت‌نمایی و تهدید با اسلحه شکاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی شهرستان تالش از دستگیری عامل انتشار دهنده مطالب توهین‌آمیز و ضدارزشی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ محمد رستمی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف مجموعه انتظامی، حفظ جامعه از آسیب‌های فضای مجازی است اظهار داشت: فضای مجازی یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن در تغییر سبک زندگی، فرهنگ، اعتقادات و آداب و رسوم جوامع است که بصیرت و هوشیاری شرط پیروزی در این جنگ به حساب می‌آید.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز و ضدارزشی می‌کند و این امر باعث تشویش اذهان عمومی شده افزود: ماموران انتظامی با استفاده از ظرفیت‌های هوشمند و انجام اقدامات فنی، متهم این پرونده و مخفیگاه وی را در شهرستان تالش شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از دستگیری متهم پس از هماهنگی قضائی خبر داد و گفت: متهم ۳۴ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه اگر از فضای مجازی به طور صحیح استفاده نشود تبدیل به تهدید شده و خطرات جبران‌ناپذیری را برای کاربران در پی خواهد داشت تصریح کرد: پلیس به صورت مستمر با هدف برخورد قانونی با جرایم و تخلفات، فضای مجازی را رصد می‌کند.

دستگیری عامل قدرت‌نمایی با سلاح در تالش

فرمانده انتظامی تالش همچنین از دستگیری عامل قدرت‌نمایی و تهدید با اسلحه شکاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رستمی اخلال در نظم عمومی و ارعاب مردم را خط قرمز پلیس اعلام کرد و اظهار داشت: پلیس با جدیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مقابله می‌کند.

وی در ادامه افزود: در پی گزارش مردمی در خصوص قدرت‎نمایی، عربده‌کشی و ایجاد مزاحمت توسط فردی در یکی از خیابان‌های سطح شهر تالش، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش تصریح کرد: پس از حضور پلیس در صحنه مشخص شد، ۲ نفر به علت اختلاف بر سر جای پارک خودرو با یکدیگر درگیر شدند که یکی از آن‌ها با استفاده از اسلحه شکاری اقدام به تهدید، قدرت‌نمایی و برهم زدن نظم و امنیت عمومی کرده است.

این مقام انتظامی از دستگیری متهم ۵۸ساله این پرونده و کشف یک قبضه سلاح شکاری از او خبر داد و بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و خودرو وی به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ رستمی در پایان با هشدار به مخلان نظم و امنیت عمومی خاطرنشان کرد: امنیت محصول یک فرآیند جمعی است و به عنوان یک ضرورت همه مردم باید در این راستا به پلیس کمک کنند.

Share