رضا زنده دل: شهرداری از حقوق قانونی خود کوتاه نخواهند آمد

توضیحات شهردار لاهیجان درباره آخرین وضعیت پرونده جزیره و هتل اعظم لاهیجان

شهردار لاهیجان با قدردانی از حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان و بهروز آهنگی رئیس دادگستری لاهیجان ابراز امیدواری نمود با حمایتهای دستگاه قضا، پرونده جزیره و هتل اعظم هرچه سریعتر ختم به خیر شو.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا زنده دل در جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به حضور رئیس کل دادگستری گیلان در لاهیجان و بازدید از جزیره استخر و پروژه هتل اعظم، اظهار داشت: یکی از کارهای خوب شورای دور پنجم پیگیری تعیین تکلیف جزیره لاهیجان بوده که پنج دانگ آن در دور قبلی شورا خریداری شد.

وی افزود: سرقفلی جزیره در سال ۷۲ توسط شهردار وقت واگذار شده بود و بر اساس قانون بین مالک و مستأجر چنانچه مالک بخواهد تجدید بنا کند می‌تواند مستأجر را خارج کند و شهرداری با استفاده از این قانون توانست سرقفلی جزیره را آزاد کند و بر این اساس ۵ دانگ جزیره پس گرفته شد و یک دانگ باقیمانده نیز به علت اینکه دارای یک قرارداد مجزا بود به مرحله تجدید نظر کشیده شد.

زنده دل در خصوص پرونده حقوقی هتل اعظم اظهار داشت: زمین ملکی شهرداری با هدف سرمایه‌گذاری جهت ایجاد هتل در بهترین نقطه شهر در منطقه شیخ زاهد در اختیار یک شرکت سرمایه‌گذاری قرار گرفت و به دلیل بد عهدی شرکت طرف قرارداد، این پرونده در محاکم قضایی مطرح گردید. متأسفانه تا کنون به دلیل نحوه نادرست تنظیم قراداد مشترک و اختیارات ضعیف و در حد اندک که برای شهرداری در آن قرارداد ملحوظ شده، امکان فسخ قرارداد به طور قانونی وجود نداشت و سال‌ها این پرونده در محاکم قضایی مطرح بوده و تعیین تکلیف نشده است.

وی گفت: هفته گذشته ملاقاتی با رئیس کل دادگستری گیلان داشتیم و ایشان امروز در لاهیجان حضور یافتند و از جزیره لاهیجان و پروژه هتل اعظم که سال‌ها در گیر مسایل حقوقی بوده بازدید کردند.

زنده دل افزود: در این بازدید رئیس دادگستری لاهیجان با توجه به اینکه اشراف کامل به پرونده داشتند توضیحاتی در خصوص جزیره و پروژه هتل اعظم در حضور رئیس کل دادگستری گیلان ارائه نمودند و فرمودند شخصا پیگیر این پرونده خواهم شد.

وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با جدیت پیگیر تعیین تکلیف جزیره و پرونده حقوقی هتل اعظم خواهد بود و تا رسیدن شهروندان به حق و حقوق قانونی خود کوتاه نخواهند آمد.

شهردار لاهیجان با قدردانی از حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان و بهروز آهنگی رئیس دادگستری لاهیجان ابراز امیدواری نمود با حمایتهای دستگاه قضا، پرونده جزیره و هتل اعظم هرچه سریعتر ختم به خیر شود و حق عمومی مردم به آنان بازگردانده شود و مسئولینی که در پرونده جزیره و هتل اعظم کوتاهی کردند و موجب ضر و زیان شهرداری و تضییع بیت المال شدند، مورد پیگرد کیفری قرار گیرند.

Share