رئیس جمهور در جریان بازدید از پروژه خط آهن قزوین- رشت- انزلی

تاکید رئیس جمهور بر تسریع در تکمیل اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی

رئیس جمهور با اشاره به مزیت‌های اقتصادی اتصال راه آهن چابهار به بندر انزلی بر ضرورت تسریع در تکمیل این کریدور ریلی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از پروژه احداث خط آهن قزوین- رشت- انزلی با اشاره به اهمیت اتصال کریدور خط آهن شمال به جنوب اظهار داشت: تکمیل این خط آهن می‌تواند ضمن تسهیل حمل و نقل کالا، زمان و هزینه‌های انتقال کالا را کاهش دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب فواید اقتصادی فراوانی برای کشورمان و نیز کشورهای همسایه شمالی دارد و می‌توان آن را یک پروژه ایرانی- منطقه‌ای نامید.

رییس جمهور بر لزوم سرعت بخشی به طرح اتصال مجتمع بندری کاسپین و بندر انزلی به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت تأکید کرده و اظهار داشت: علاوه براین مهم،خرید کشتی های رو رو باید در دستورکار قرار گیرد تا شاهد رونق هر چه بیشتر کریدور شمال-جنوب و توسعه مراودات با کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر باشیم.

وی با صدور دستوری، استاندار گیلان را مسئول رفع مشکلات تقسیمات کشوری ایجاد شده در مسیر بهره برداری از سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی نمود و در برابر درخواست مطرح شده از سوی دکتر سعید محمد، در ارتباط با تودیع دو مرحله ای مالیات بر ارزش افزوده از سوی فعالان اقتصادی منطقه، دستور بررسی ابهامات موجود جهت اصلاح این قانون را صادر نمود.

Share