مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر امسال اجرایی می‌شود

مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر امسال در تمامی شهر‌ها و بخش‌های گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مریم بخشی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، انقلاب اسلامی را مرهون نثار خون پاک شهدای بزرگوار و ایثارگری جانبازان و انسانهای شجاعی دانست که در راه صیانت از ارزش‌ها جان خود را نثار کردند و امروز هرچه داریم مدیون شهدا و خانواده معزز آن‌هاست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، از برگزاری بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر امسال در شهرها و بخش‌های استان خبر داد و از مهمترین برنامه‌های این ایام افتتاح سایت تیراندازی اهداف پروازی فلکده رشت و زمین ورزشی روستایی طاهرگوراب با ۲۸میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مساحت ۲۲۸۵متر مربع و تکمیل استادیوم شهید قاسمی رودسر و تکمیل و بهسازی استادیوم پوریای ولی تالش با ۲۰۰میلیارد ریال هزینه اشاره کرد.

وی از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه مبارک فجر ورزش و جوانان گیلان، رژه موتورسواران و دوچرخه سواران از فرودگاه سردارجنگل تا گلزار شهدای رشت و گلباران مزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و سلامت، برگزاری رقابتهای شطرنج بین المللی جام خزر، حضور جامعه ورزش و جوانان در پویش نذر اهدای خون، پیاده روی خانوادگی، جشن انقلاب و پرواز بادبادک‌ها در منطقه آزاد کاسپین، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی از برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد.

بخشی افزود: در ایام الله دهه فجر بیش از ۱۲۰ برنامه در حوزه ورزش بانوان در سطح استان برگزار خواهد شد که مهمترین آن‌ها می‌توان به برگزاری المپیاد استعدادیابی دختران روستا، المپیاد خانه‌های ورزش روستا، برگزاری جام نشاط و تندرستی و اوقات فراغت با ورزش ویژه کارکنان عنوان کرد.

وی گفت در حوزه معاونت جوانان نیز به برگزاری شب شعر، غبارروبی و گلباران مزار شهدا با حضور سازمانهای مردم نهاد، برگزاری کارگاههای آموزشی و مشاوره ازدواج بصورت رایگان و نشست عصری با انقلاب می‌توان اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: در حال حاضر در گیلان ۳۸طرح نیمه تمام ورزشی داریم، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها سرانه ورزشی استان افزایش قابل توجهی خواهد داشت و به حد استاندارد کشور نزدیک ترخواهد شد.

مریم بخشی گفت: درچهل و سه سالگی انقلاب برای همه ما مایه مباهات است که قبل از انقلاب ۴۲ مکان ورزشی در استان وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی به ۵۶۲ مورد ارتقاء یافته است.

Share