در انتخابات هیات کشتی گیلان مطرح شد:

حمایت ویژه از احداث خانه کشتی در شهرستان رشت | اختلاف سلیقه‌ها کنار گذاشته شود

مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: در کشتی گیلان در دو سال اخیر اتفاقات خوب و بدی رخ داده است و فوت ۴ کشتی گیر جوان گیلان در نوروز سال ۹۸ یکی از ناگوارترین اتفاقات این رشته بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، انتخابات ریاست هیات کشتی استان گیلان با حضور دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ،مدیر کل ورزش و جوانان گیلان و اعضای مجمع در سالن ایثار بنیاد شهید برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اسامی کاندیداهای مورد تایید فدراسیون اعلام گردید و یک کاندیدا «امیر رضی‌زاده» به ارایه برنامه های خود پرداخت و ۴ کاندیدای دیگر (شهرام چمنی، هوشنگ عباسقلی‌زاده، رضا مودبی و اکبر نژاد قنبر) انصراف خود را اعلام کردند.

پس از رای گیری «امیر رضی‌زاده» با اخذ حداکثر آرا و کسب ۱۷ رای از ۱۸ عدد آرای ماخوذه به عنوان ریاست هیات کشتی گیلان به مدت چهار سال انتخاب شد.

مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم تعامل همه جانبه در هیات‌های ورزشی برای رشد و توسعه ورزش در استان گفت: مجمع هیات‌های ورزشی در رشته‌های مختلف در زمان‌های مقرر برگزار می‌شود و تلاش اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان این است که شرایط برابر را برای همه‌ی هیات‌های ورزشی ایجاد کند.

وی افزود: در کشتی گیلان در دو سال اخیر اتفاقات خوب و بدی رخ داده است و فوت ۴ کشتی گیر جوان گیلان در نوروز سال ۹۸ یکی از ناگوارترین اتفاقات این رشته بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه ورزش باید به دور از حاشیه‌ها به راه خود ادامه دهد، اظهار داشت: در خصوص رشته کشتی استان در حد توان اداره کل هیچ کوتاهی صورت نگرفته است و امیدواریم از این پس نیز ریاست جدید هیات کشتی گیلان با اجرای برنامه‌های مدون بتواند این رشته را به روزهای اوج خود برگرداند.

بخشی با یادآوری قهرمانان و پیشکسوتان کشتی گیلان عنوان کرد: بزرگان زیادی در کشتی استان داشته‌ایم که در سطح ملی و بین المللی موجب افتخار بوده‌اند و انتظار ما این است که با همدلی و همکاری رشته‌ی کشتی را در استان گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: برای احداث خانه کشتی در شهرستان رشت حمایت ویژه صورت می‌گیرد و ان‌شاءالله هیات کشتی به گونه‌ای عمل کند که بتوانیم میزبانی دوره‌های کشوری را در گیلان شاهد باشیم.

در ادامه سید جلال عسگری، دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیز عنوان کرد: پتانسیل‌های رشته کشتی استان گیلان قابل توجه است و فدراسیون به دنبال این امر است که کشتی استان ها متحول گردد.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم تعامل خوبی با هیات‌های استانی برقرار کنیم و برگزاری دوره‌ها و رویدادهای ملی و بین المللی را نیز داشته باشیم.

عسگری با تاکید بر انسجام ارکان هیات‌ها و فعالان رشته‌ی کشتی، گفت: اگر اختلاف سلیقه‌ای وجود دارد باید برای رشد و توسعه ورزش کشتی کنار گذاشته شود و همه با همدلی و تعامل به دنبال ارتقای این رشته در استان خود باشند.

دبیر فدراسیون کشتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: بحث توسعه زیر ساخت‌ها و احداث خانه کشتی در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

Share