در نشست خبری عنوان شد؛

برگزاری رویداد ایتکس ۱۴۰۰ با هدف توسعه زیست بوم و ارتباط صنعت با دانشگاه در رشت

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان گفت: رویداد ایتکس ۱۴۰۰ با کمک «اتحادیه صنف فناوری الکترونیک و رایانه شهرستان رشت»، «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان» و مشارکت فعالان این حوزه ۱۹ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت کاظم زاده، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان گفت: رویداد ایتکس ۱۴۰۰ با کمک «اتحادیه صنف فناوری الکترونیک و رایانه شهرستان رشت»، «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان» و مشارکت فعالان این حوزه ۱۹ الی ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

سیاست شرکت نمایشگاهی استان، عمل به رسالت خود در راستای حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است که سبب حمایت اقتصادی و بهبود فضای کسب‌وکارهای این حوزه و آشنایی و ترویج آخرین دستاوردهای این حوزه است.

وی همچنین اشاره کرد: گرچه نمایشگاه الکامپ و نمایشگاه ایتکس نکات مشترک زیادی دارند اما به دلیل برگزاری نمایشگاه ایتکس توسط اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه، دسته‌های بیشتری در این نمایشگاه می‌توانند حضور یابند و دامنه وسیع‌تری از فعالان این بخش را پوشش می‌دهد، بخش فناوری با توجه به گستردگی و حوزه‌های مختلف نیاز به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی داشته و هر کدام می‌توانند در بخش‌هایی به صورت تخصصی‌تر فعالیت نمایند.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان اذعان داشت: رویداد سرمایه‌گذاری iVest، رویدادی جهت جذب سرمایه و توانمندسازی شرکت‌های نوپا است که به طور همزمان در نمایشگاه الکترونیک و تکنوِلوژی ETEX برگزار خواهد شد. ایجاد تعامل با بخش‌های فعال حوزه آی تی استان و رفع نیازهای فناوری و نمایش توانمندی‌های فعالین این حوزه در سطح کشور از مزایای این نمایشگاه بوده و حضور در ایتکس یک فرصت بسیار ایده آل جهت هم افزایی در زمینه فناوری می‌باشد.

وی همچنین تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری برگزار می‌گردد و جذب سرمایه و ایجاد بسترسرمایه‌گذاری حائز اهمیت است. همچنین رویداد ETEX ۱۴۰۰ به دنبال ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه است که ایجاد بستراشتغال را نیز در پی دارد.

مجید زری دوست، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف الکترونیک و رایانه رشت تصریح کرد: هدف اتحادیه فناوران الکترونیک و رایانه رشت از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی با توانمندی‌ها و فناوری‌های جدید، گسترش همکاری اقتصادی در حوزه فناوری، تبادل اطلاعات در مورد دستاوردهای و تحقیقات در زمینه فناوری اطلاعات و همچنین گفتمان‌سازی در مقولات راهبردی و یا عملیاتی در حوزه الکترونیک و کامپیوتر می‌باشد.

وی همچنین افزود: آشنایی با بازار آی تی گیلان جهت توزیع و فروش کالا و خدمات، ایجاد نمایندگی، پیشبرد فروش و دستیابی به بازار و مخاطب جدید، جذب سرمایه گذار و توانمندسازی، معرفی ستاره‌های نوظهور و فعال استان در زیست بوم فناوری، حمایت از فعالین در حوزه بازی‌های الکترونیک استان از دیگر سیاست‌های برگزاری نمایشگاه ایتکس ۱۴۰۰ است.

مجتبی فرحبخش، عضو هیئت مدیره اتحادیه الکترونیک و رایانه رشت یادآور شد: نمایشگاه ایتکس بر مبنای رسالت خود به دنبال معرفی برندها و توسعه بازار استان و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و متوسط می‌باشد. طی سال‌های گذشته شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی موجب ضعیف شدن فعالیت صنفی در این حوزه شده است؛ در نتیجه برگزاری نمایشگاه برای دمیدن نفسی تازه به بازار و تولید مشتری و رونق کسب‌وکار می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی همچنین ادامه داد: این نمایشگاه علاوه بر همکاری اتاق اصناف استان گیلان و اتحادیه صنف فناوران الکترونیک و کامپیوتر و صندوق پژوهش و فناوری گیلان، حامیانی خواهد داشت و مجری کل این پروژه شرکت نمایشگاهی شاندرمن شمال است. حامی ویژه نمایشگاه در بخش خصوصی شرکت مدیا پردازش با برند GPLUS اسپانسر بخش ETEX GAMES می‌باشد. حامی بخش خصوصی ETEX STARS و ETEX TALKS و رویداد سرمایه‌گذاری IVEST صندوق پژوهش و فناوری گیلان و نیز مجموعه LION COMPUTER است. مجری بخش ETEX GAMES، انجمن بازی‌های الکترونیک استان و حامی و مجری بخش مسابقات رباتیک نیز مرکز لگوی آموزشی استان گیلان می‌باشد.

ثمر شیوعی، رئیس انجمن خدمات فنی مهندسی استان و موسس «موسسه دانش و صنعت» توضیح داد: نمایشگاه ایتکس بر مبنای رسالت خود به دنبال معرفی برندها و توسعه بازار استان و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و متوسط می‌باشد، طی سال‌های گذشته به علت شیوع کرونا، و شرایط اقتصادی موجب ضعیف شدن فعالین صنفی در این حوزه شده است در نتیجه برگزاری نمایشگاه برای دمیدن نفسی تازه به بازار و تولید مشتری و رونق کسب و کار میتواند نقش مهمی را ایفا کند.

Share