دیارمیرزا گزارش می دهد؛

نمایشگاه بهاره داریم یا نه ؟! | برگزاری نمایشگاهی در رشت که فقط نام آن بهاره نیست

شاهد برگزاری نمایشگاه بهاره در شهر رشت و محل دائمی نمایشگاه های گیلان البته با نام “نمایشگاه بازرگانی” هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همه ساله در روزهای پایانی سال و به مناسبت سال جدید، برگزاری نمایشگاه های بهاره در سراسر کشور یکی از اقدامات دولت برای تنظیم قیمت بازار و ارائه محصولات داخلی بود اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای جلوگیری از تجمعات و قطع زنجیره ویروس خطرناک کرونا برگزاری نمایشگاه بهاری در سراسر کشور لغو شد.

در همین راستا و به منظور کاهش آسیب اقتصادی وارده به اصناف، اتاق اصناف کشور نمایشگاهی با وسعت ایران را برگزار کرد (اینجا را کلیک کنید)

اما آنچه که حائز اهمیت بوده این است که شاهد برگزاری نمایشگاه بهاره در شهر رشت و محل دائمی نمایشگاه های گیلان البته با نام “نمایشگاه بازرگانی” هستیم.

موضوعی که آیت کاظم زاده مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی گیلان در گفتگو با ایرنا نیز بر آن تاکید کرده و گفته است که از هجدهم اسفندماه با رعایت پروتکل های بهداشتی نمایشگاه بازرگانی برگزار می شود.(اینجا را کلیک کنید)

این اتفاق درحالی صورت می گیرد که پیش از این وزیر کشور تاکید کرده بود که امسال با توجه به امکان تجمعات نمایشگاه بهاره برگزار نمی شود. از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه های تخصصی فقط برای عرضه محصولات صنعتی و معدنی و به نمایش گذاشتن محصولات است و حق خرید و فروش در آن وجود ندارد، در حالی که در نمایشگاه بازرگانی قرار است انواع کیف و کفش، اقلام خوراکی مانند مرغ، آجیل و میوه شب نیز توزیع شود.

حال سوال اینجا است اگر قرار به رعایت دستورالعمل ها باشد آیا صرفا با تغییر نام و دور زدن قانون می توان پروتکل ها را رعایت کرد؟! چگونه مجوز برپایی چنین نمایشگاهی با نام نمایشگاه تخصصی اما به مانند نمایشگاه بهاره داده می شود؟ یا اینکه ما اشتباه می کنیم و مسئولان صرفا با نام “بهاره” مشکل داشته اند.

Share