رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور:

انزلی فرصتی برای گسترش برنامه های فرهنگی به کشورهای حاشیه خزر است

خلیلیان با بیان اینکه اگر کارهای فرهنگی درست و استوار شکل بگیرد در سالهای آتی به یک جریان پربار در عرصه های فرهنگی و هنری تبدیل می شود گفت: انزلی به جهت موقعیت جغرافیایی فرصتی برای گسترش برنامه های فرهنگی به کشورهای حاشیه خزر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، سامان خلیلیان در آیین اختتامیه جشنواره «حدیث باران » در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی اظهار داشت: از اکنون می توان برای برگزاری یک جشنواره ملی پایه ریزی کرد و در آینده بنا به اقتضای شرایط جغرافیایی انزلی از مشارکت کشورهای همسایه بهره مند شد و افق این عرصه و پهنه را پربار تر دید.

رئیس کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور این حرکت را نخستین گام از یک کار فرهنگی هنری دانست و تصریح کرد: اگر مسئولان شهری دغدغه فرهنگی نداشته باشند این محافل و برنامه ها برگزار نمی شود آنها با همه بی بضاعتی ها تلاش کردند و اکنون اثار آن اینگونه به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه قطعا نخستین ها همیشه رهرو و افق دید ما را که در سالیان آینده روشن می کنند افزود: بهانه این برنامه سردار دلهاست که در آن هنرمندان توانستند آثار خود را عرضه کنند.

خلیلیان تاکید کرد: در سراسر کشور تلاش شده تا با همراهی توامان در مسیر جریان سازی فرهنگی، پویایی جامعه را پایه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: نشاط اجتماعی و جریان سازی فرهنگی از این رویدادها و نشانه گذاری ها شروع می شود لذا از همه اعضای شهرداری و شورای شهر به علت درایت و مدیریت فرهنگی درست که بهترین شیوه را انتخاب کردند تا علاوه بر فرهنگ سازی، نشاط اجتماعی در شهر ایجاد شود تقدیر می کنیم.

خلیلیان با تاکید بر اینکه با تاسی از سردار دلها حاج قاسم سلیمانی فرهنگ شهادت و ایثار را با هم بیشتر تمرین کنیم اذعان کرد: از مدیریت شهری می خواهم با یک هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت گردشگری بندرانزلی بخصوص مجاورت آن با منطقه آزاد انزلی از همه کسانی که می توانند در این جریان فرهنگی همکاری و همفکری داشته باشند دعوت به همکاری شود.

خلیلیان با بیان اینکه اگر کارهای فرهنگی اولین بار به درستی و استواری شکل بگیرد در سالهای آتی به یک جریان پربار در عرصه های فرهنگی و هنری تبدیل خواهند شد خاطرنشان کرد: انزلی به جهت موقعیت جغرافیایی فرصتی برای گسترش برنامه های فرهنگی به کشورهای حاشیه خزر خواهد بود

Share