رییس اداره میراث فرهنگی انزلی خبر داد:

مرمت پل تاریخی انزلی توسط شهرداری | رونمایی از فاز اول مرمت ساختمان قندچیان

تنگ بریس گفت: با توجه به حجم بازدید افراد و گردشگران در روز جمعه از بناها، آثار و بافت تاریخی شهر و مسافرت افراد از شهرهای همجوار به جهت استفاده از ساحل مقرر شد با همکاری شهرداری و شورای شهر انزلی پنجشنبه بازار صنایع دستی و هنرهای سنتی به جمعه بازار تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست تعیین تکلیف وضعیت بافت تاریخی بندرانزلی در دیدار سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و رئیس شورای شهر بندرانزلی برگزار شد.

جلسه‌ی مشترک مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی گردشگری استان گیلان با شهردار و رئیس شورای شهر انزلی در محل هتل باستانی گل سنگ انزلی برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان انزلی گفت: در این نشست صمیمی موضوع تعیین تکلیف وضعیت بافت تاریخی میدان انزلی مورد بحث و گفتگو و تفاهم قرارگرفت.

مقرر گردید شهرداری انزلی نسبت به مرمت پل تاریخی با نظارت میراث فرهنگی اقدام نماید همچنین مقرر شد شهرداری انزلی یک روز در هفته نسبت به تهیه و تعین یک ون یا مینی بوس گردشگری به منظور بازدید رایگان گردشگران و علاقه مندان به آثار تاریخی شهرستان اقدام و با همکاری اداره میراث فرهنگی از ظرفیت لیدرهای گردشگری برای معرفی جاذبه‌های شهرستان استفاده شود.

پیمان تنگ بریس در ادامه افزود: با توجه به حجم بازدید افراد و گردشگران در روز جمعه از بناها، آثار و بافت تاریخی شهر و مسافرت افراد از شهرهای همجوار به جهت استفاده از ساحل مقرر شد با همکاری شهرداری و شورای شهر انزلی پنجشنبه بازار صنایع دستی و هنرهای سنتی به جمعه بازار تبدیل شود.

وی خاطر نشان کردند: با همکاری شهرداری و بانک ملی، فاز اول مرمت ساختمان قندچیان در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

همچنین مقرر شد جلسات آتی به صورت منظم و با دعوت از صاحب نظران و مسئولین برگزار گردد.

Share