مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

استاد «علی عسکری» مرد قامت سترگ تئاتر گیلان بود | خلأ استاد در میان اهالی هنر محسوس است

ثقتی با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان پیشکسوت گفت: از دست دادن هنرمندانی چون استاد علی عسکری فقدانی بزرگ برای جامعه هنری به ویژه تئاتر استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از شبستان، رضا ثقتی در سومین روز درگذشت استاد علی حاج علی عسکری از پیشکسوتان تئاتر گیلان در مجتمع خاتم الانبیا(ص) گفت: استاد علی عسکری از هنرمندان پیشکسوت اداره ارشاد و از هنرمندان تئاتر گیلان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه استاد مرد قامت سترگ تئاتر استان گیلان بود افزود: ایشان عمر خود را صرف هنر متعهد انقلابی کرد و آثار فاخری در حوزه نمایش های قرآنی استان دارد.

وی از دست دادن هنرمندانی چون استاد علی عسکری را فقدانی بزرگ برای جامعه هنری دانست و تصریح کرد: خلأ استاد در میان اهالی فرهنگ و هنر استان محسوس است و فقدان این هنرمند برجسته و پژوهشگر حوزه تئاتر استان، بسیار سخت، دردناک و جبران ناپذیر است.

ثقتی این فقدان ها و خلأها را تلنگری دانست برای حمایت از هنرمندانی که سالها عمر خود را صرف توسعه و پیشرفت کشور و آرمان‌های انقلابی کردند.

وی با بیان اینکه وجود پیشکسوتان هنرمند نعمتی برای استان و جامعه هنری است بر حمایت از هنرمندان که برکت این عرصه هستند تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: با از دست دادن استاد علی عسکری پشت اهالی فرهنگ و هنر گیلان به ویژه فعالان عرصه تئاتر و نمایش خالی شد.

*یک روز به نام تاریخ گیلان نامگذاری شود

«حسین مسافر آستانه» نیز در این جلسه با بیان اینکه استاد حاج علی عسکری به جهت تاثیرگذاری هایی که در طول زندگیش نه فقط برای گیلان بلکه برای کرمانشاه داشت هنرمند برجسته و نقش آفرینی بود اظهار داشت: وی به جهت همراهی با کاروان هنرمندان سراسر کشور در رویدادهای مختلف فرهنگی کشور  در میان هنرمندان محبوب بود و بزرگترین خاطره هنرمندان،  برخورد با حاج علی عسکری بود.

دبیر جشنواره تئاتر فجر کشور فقدان چنین هنرمندانی را یک خلأ در زندگی هنری دانست و افزود: جنبش تئاتر در گیلان با استاد علی عسکری شکل گرفت.
وی خواستار نامگذاری یک روز به نام تئاتر گیلان شد و بیان کرد: برای هر کدام از این هنرمندان پیشکسوت، یک گروه پژوهش و تحقیق  تشکیل تا ویژه نامه‌ای برای این مفاخر چاپ شود‌

* هنرمندان را به نسل جوان معرفی کنیم

«مسعود بدرطالعی» نیز در این مراسم با بیان اینکه سالن نمایش با حضور چنین هنرمندانی معنا می یابد گفت: هنرمندان همواره زنده اند.

این هنرمند گیلانی با بیان اینکه باید ابن هنرمندان را به نسل های جدید بشناسانیم افزود: این هنرمندان الگوی خوبی برای نسل امروز هستند، مردان خانواده که همواره حامی خانواده خود بود و پدرانی برای خانواده تئاتر بودند.

وی خاطرنشان کرد: مردانی که در عرصه تئاتر استان فعالیت کردند را فراموش نکنیم.

Share