مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

تئاتر «مردم محور» ترویج می شود | تئاتر کاهش آسیب‌های اجتماعی را دنبال کند

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تئاتر مردم محور تئاتری است که پیاده کننده ارزش‌های والای انسانی و ملی در جامعه باشد بر ترویج تئاتر «مردم محور» در جامعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، رضا ثقتی در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت با بیان اینکه این جشنواره مانوری از یک رشته هنری است گفت: تئاتر گیلان پویا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به شیوع کرونا که دو سال است همه هنرها را تحت‌الشعاع قرار داده است، افزود: شور و حال این جشنواره نشان داد، حال و روز تئاتر خوب است و گروه‌های تئاتر همچنان پای کار هستند.

وی در ادامه با تاکید بر تئاتر مردم محور و ترویج آن در جامعه، اظهار داشت: تئاتر مردم محور تئاتری است که پیاده کننده ارزش‌های والای انسانی و ملی در جامعه باشد.

ثقتی با برشمردن ویژگی‌های تئاتر مردم محور آن را آشنا با دردهای مردم دانست که در شهرها و روستاها نقش آفرینی می‌کند و تصریح کرد: این تئاتر به همه ابعاد جامعه، افکار، آرا و اندیشه‌ها می‌پردازد و فقط در دایره روشنفکرها نمی‌گنجد.

وی عدالت محوری و عدالت گستری را دیگر شاخصه تئاتر مردم محور اعلام و بیان کرد: این نوع تئاتر در توزیع امکانات و خدمات یکجانبه‌گرایی نمی‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: امروز راه اعتلا و تعالی تئاتر و هنرهای هفتگانه بازگشت به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب است. تئاتری که به نام مردم و برای مردم است باید در همه سطوح و برنامه‌ها باشد.

وی همزمانی جشنواره تئاتر گیلان با یکصدمین سال شهادت مرد هویت‌ساز و تمدن‌ساز شهید میرزاکوچک را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد: با ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جشنواره تئاتر امسال هدیه به نام این شهید مبارزه با استعمار شد که قابل تحسین است.

ثقتی با اشاره به برخی انتقادها از نحوه اجرای برنامه‌های گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی که‌شان میرزا آنچنان که باید و شاید در این برنامه‌ها دیده نشد افزود: در آغاز یکصدمین سال شهادت میرزا قرار داریم و یک سال فرصت ارج نهادن به این شخصیت با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

وی وعده برگزاری کنگره‌ای در خورشان میرزا از سوی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد: این کنگره با ساز و کاری مناسب برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش آفرینی مثبت تئاتر در کاهش معضلات جامعه خاطرنشان ساخت: راه تئاتر نباید از آسیب‌های جامعه جدا باشد.

در پایان این مراسم با حضور «علوی» شهردار رشت و «ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از پوستر چهارمین دوره نمایشنامه‌نویسی گیلان رونمایی شد.

Share