فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

ارتباط با مرکز فوریت‌های پلیسی از طریق پیام کوتاه

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۱۳ پلیس گیلان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، ارسال پیام کوتاه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ فراهم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از راه‌اندازی سامانه پیامکی ۱۱۰۱۳ پلیس گیلان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، ارسال پیام کوتاه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ فراهم شده است.

سردار عزیزاله ملکی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: سامانه پیامکی پلیس گیلان با هدف امدادرسانی به شهروندان برای افراد فاقد تکلم، کسانی که در شرایط سخت و بحرانی قرار داشته و امکان تماس مستقیم با سامانه ۱۱۰ و صحبت کردن را ندارند و همچنین افرادی که آدرس محل خود را نمی‌دانند و قصد ارسال موقعیت جغرافیایی به صورت پیامکی را دارند، راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند نوع نیاز و آدرس دقیق خود را از طریق پیامک به سامانه ۱۱۰۱۳ ارسال کنند، افزود: ارسال پیامک با زبان فارسی و لاتین امکانپذیر بوده و پیامک‌ها به محض دریافت، خوانده و اقدامات لازم انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته از سال‌جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس در گیلان برقرار شده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۸ درصدی داشته، تصریح کرد: از این تماس‌ها، بیش از ۴۶۴ هزار مورد عملیاتی شده و ۸۹۰ هزار تماس شهروندان نیز با راهنمایی و مشاوره انتظامی ماموران پلیس ۱۱۰ به اتمام رسیده است.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با تاکید بر لزوم سرعت عمل در پاسخ به نیازهای پلیسی مردم، خاطرنشان کرد: مطابق مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خدمت بی‌منت به مردم را در راس کار قرار داده‌ایم.

Share