در شهر ماسوله صورت گرفت؛

برگزاری جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور

جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله با حضور محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی کشور، مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهردار و جمعی از مسئولین شهر ماسوله برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله با حضور محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی و ولی جهانی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در محل شهرداری این شهر برگزار شد.

در این جلسه طالبیان با تأکید بر ارزش‌ها و ظرفیت برجسته منظر فرهنگی ماسوله برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: «شهر تاریخی ماسوله با توجه به معماری منحصر به فرد و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی موجود در منطقه از جمله مناطق مستعد برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو محسوب شده و رفع موانع موجود بر روند این ثبت باید در دستورکار قرار گیرد.»

در این نشست همچنین مقرر شد تا هماهنگی لازم پایگاه میراث‌فرهنگی ماسوله با دستگاه‌های اجرایی این شهر نظیر شهرداری، شورای اسلامی و فرمانداری این شهر در تحقق برنامه‌های جامع حفاظتی و مدیریتی شهر و رعایت ضوابط حفاظتی میراث‌فرهنگی این شهر انجام شود.

در ادامه این جلسه مقرر شد طرح ساماندهی و مدیریت ترافیک خودروهای گردشگری ورودی به شهر تاریخی ماسوله، جمع‌آوری ساختمان فلزی نیمه‌کاره و ناهماهنگ موجود در محل و ساماندهی و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی میراث‌فرهنگی و گردشگری در اولویت اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان قرار گیرد.

همچنین در بازدید طالبیان از محوطه پیرامونی شهر تاریخی ماسوله، مقرر شد کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه به منظور احداث سایت- موزه «کهنه ماسوله» انجام شود.

Share