معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

آمادگی تمامی مراکز واکسیناسیون کرونا گیلان برای کودکان ۵ سال به بالا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا در برابر ویروس کووید-۱۹ از آمادگی تمامی مراکز واکسیناسیون استان برای این گروه سنی در سرتاسر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آبتین حیدرزاده با اعلام امادگی مراکز واکسیناسیون کووید-۱۹ برای انجام واکسن کودکان ۵ سال به بالا اظهار کرد: با توجه به دستور وزارت بهداشت، واکسیناسیون کووید-۱۹ برای کودکان ۵ساله به بالا در مراکز واکسیناسیون سراسر استان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: واکسن‌هایی که برای کودکان ۵ساله و بالاتر تعیین شده شامل سینوفارم و پاستوکووک است و میزان تزریق و فاصله‌ی بین دو نوبت آن، مشابه گروه سنی بالاتر است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد ایمنی همگانی در برابر ویروس کووید-۱۹ و سویه‌های آن گفت: امیکرون، جدیدترین سویه‌ی ویروس کووید-۱۹ بیش از گروه سنی بزرگسال و میانسال به کودکان تمایل دارد و متاسفانه برخلاف تصور عموم، مانند سویه‌ی دلتا بسیار خطرناک و آسیب زننده است.

حیدرزاده تصریح کرد: کودکان و خردسالان در مقابل این سویه آسیب پذیرتر هستند و انجام واکسیناسیون آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شیوع موج ششم نشان داد که هرگونه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند سلامت عمومی جامعه را به خطر بیاندازد تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک در کنار دریافت دوزهای کامل واکسیناسیون می‌تواند در کنترل و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ بسیار تاثیرگذار باشد.

Share