مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛

پیشرفت ۵۶ درصدی طرح فاضلاب رشت | چند پروژه برای هدایت فاضلاب به تصفیه خانه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از رودخانه های گوهررود، زرجوب و سیاه اسطلخ؛ خواستار توجه ویژه به تأمین اعتبار مورد نیاز به منظور ساماندهی فاضلاب شهر رشت و سایر شهرهای استان در بودجه سال ۱۴۰۱ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید محسن حسینی با تشریح مشکلات بخش فاضلاب شهر رشت و راهکارهای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه های زرجوب و گوهررود، گفت: شرکت آب و فاضلاب گیلان پروژه هایی را به منظور رفع مشکلات زیست محیطی این دو رودخانه و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه تعریف کرده که در صورت تخصیص اعتبارات لازم، این پروژه ها اجرا خواهند شد.

وی افزود: اجرای ۴۳۳ کیلومتر شبکه و خطوط فاضلابرو به همراه نصب انشعابات، احداث ۲۸ واحد ایستگاه پمپاژ و بالا آورنده، احداث بخش لجن و ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب فخب، احداث تصفیه خانه فاضلاب کوی امام رضا (ع) و تکمیل تصفیه خانه جنوبی شهر رشت از مهم ترین این پروژه هاست.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: با استفاده از اعتبارات اختصاص یافته، تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت با ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز احداث شده که هم اینک در حال بهره برداری است و عملیات تکمیلی آن شامل احداث تاسیسات بخش لجن و بهسازی، به روز رسانی و ارتقای سیستم تصفیه نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح فاضلاب شهر رشت ۵۶ درصد پیشرفت کار دارد، خواستار توجه ویژه اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ برای تکمیل این طرح و استفاده از سایر روش های تأمین منابع مالی برای طرح ساماندهی فاضلاب استان شد.

Share