با تودیع مسعود حلاج پور؛

ولی جهانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان شد

مراسم معرفی سرپرست جدید اداره‌کل میراث‌فرهنگی”، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و تقدیر از تلاش‌های مدیرکل سابق این اداره‌کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور طی حکمی دکتر ولی جهانی را به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان منصوب نمود. در حکم جواد واحدی به ولی جهانی که پیش از این معاون میراث فرهنگی این اداره کل بوده، آمده است:

نظر به تعهد و تجربه جنابعالی به موجب این حکم به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی استان گیلان منصوب می شوید. توجه کامل به اهمیت حفظ و نگهداری از میراث ارزشمند تاریخی فرهنگی، رشد و بالندگی صنایع دستی و توسعه گردشگری، بهره‌گیری از توان تخصصی اندیشمندان و صاحب نظران و کارشناسان خبره، منابع انسانی موجود و تعامل جدی با مدیریت عالی استان و مسئولان استانی، هماهنگی با حوزه های کاری در وزارتخانه، توجه به مسائل انسانی، ایجاد فضای صمیمی و دوستانه با فراهم آوردن زمینه های پیشرفت شغلی کارکنان، از مهمترین وظایف مدیریتی است که انتظار می رود در راستای تحقق اهداف متعالی وزارت گام‌های موثری بردارید.

از خداوند متعال توفیقات جنابعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی ره و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را خواهانم.

ولی جهانی متولد ۱۳۵۱، فارغ التحصیل دکترای باستان شناسی، استاد دانشگاه و مشاور فرهنگی پژوهشکده گیلان شناسی؛ تالیف کتب متعددی در زمینه باستان شناسی، تاریخ و گردشگری، مقالات متعدد علمی- پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی و سرپرستی ۴۰ فصل بررسی و کاوش باستان شناسی در محوطه های تاریخی و باستانی استان گیلان  و…..را برعهده داشته اند.

از مهمترین سوابق اجرایی دکتر جهانی می توان معاون معرفی آموزش اداره کل میراث فرهنگی، معاون میراث فرهنگی اداره کل، دبیر شورای فنی اداره کل، رئیس مرکز باستان شناسی استان، رئیس اداره ثبت آثار ،پژوهشگر برتر میراث فرهنگی گیلان، دبیر همایش های علمی و اجرایی  و…. اشاره نمود.

برگزاری مراسم معرفی سرپرست جدید اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان

مراسم معارفه ولی جهانی سرپرست جدید این اداره‌کل و تکریم مسعود حلاج‌پور مدیرکل سابق صبح روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه در محل این اداره‌کل برگزار شد.

مسعود حلاج‌پور با قدردانی از مدیران و مسئولین استانی، معاونان، کارشناسان و ذینفعان بخش خصوصی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نوشت: «خدای متعال را شاکرم که در مسیر خدمت به مردم عزیز گیلان زیبا این سرزمین گنجینه طبیعت و تمدن و ایران عزیز، فرصتی مغتنم فراهم شد تا با همدلی، دوره ارزنده دیگری از کار و تلاش برای آبادانی این مرز و بوم کهن را در کنار همکاران تجربه کنم.

او اضافه کرد: «ایام حضور در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فصلی سرشار از تجارب ارزشمند برای اینجانب بود که تحقق و دستاوردهای ماندگار آن جز در سایه همراهی صادقانه همه خانواده بزرگ و پرمهر گردشگری استان در کلیه سطوح دولتی و خصوصی ممکن نبود. خوشوقتم که با تلاش بسیار در احیای زنجیره ارزش در سه حوزه تخصصی اصلی مأموریت این اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تعالی آنان گامهای ارزشمندی در کنار یکدیگر برداشتیم.

حلاج‌پور با آرزوی استمرار مسیر پویا و تحقق برنامه‌های تدوین شده، توفیق و تعالی سرپرست منتخب و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شادکامی، بهروزی و سلامتی همه همکاران، هنرمندان، صنعتگران، میراث‌بانان و ذینفعان بخش خصوصی را از خداوند خواستار شد.

Share